134622 mleko laciate loteria miesiecznik handlowy lublin 2000x526 v1 002

Znamy zwycięzców najnowszej edycji S.Pellegrino Young Chef – jednego z najbardziej prestiżowych konkursów kulinarnych na świecie

W ostatni weekend października w Mediolanie w szranki stanęli najbardziej utalentowani młodzi kucharze z całego świata. Wielkim zwycięzcą i zdobywcą tytułu S.Pellegrino Young Chef został reprezentant Wielkiej Brytanii – Jerome Ianmark Calayag.

Wielki Finał 30 października w Mediolanie stanowił zwieńczenie edycji 2019-2021 prestiżowego, międzynarodowego konkursu S.Pellegrino Young Chef, którego celem jest pobudzanie kreatywności młodych kucharzy i pielęgnowanie przyszłości gastronomii. Główną nagrodę zdobył Jerome Ianmark Calayag, reprezentujący Wielką Brytanię i Europę Północną, pokonując dziewięciu rywali z całego świata. Jury zachwycił swoim daniem „Humble vegetables”, stworzonym we współpracy z mentorem Davidem Ljungqvistem. Kapituła doceniła umiejętności Calayaga, dobór składników, sposób podania oraz przesłanie, jakie stało za jego przepisem.

syc 1

Tym samym tegoroczny zdobywca nagrody dla najlepszego młodego szefa kuchni przechodzi do historii i dołącza do grona młodych mistrzów, którzy otrzymali ten sam tytuł w ubiegłych latach – Marka Moriarty (2015), Mitcha Lienharda (2016) i Yasuhiro Fujio (2018). Co ważne, tym samym daje nadzieję na kreowanie lepszego świata gastronomii w przyszłości. Podobnie jak w ubiegłych latach, tak i tym razem wysoki poziom umiejętności wszystkich uczestników zachwycił Jury konkursu S.Pellegrino Young Chef, w którego skład weszły największe osobowości światowej gastronomi: Enrico Bartolini, Manu Buffara, Andreas Caminada, Mauro Colagreco, Gavin Kaysen oraz Clare Smyth-Jerome.

W tegorocznej edycji konkursu oprócz tytułu S.Pellegrino Young Chef Jury przyznało także trzy nowe nagrody:
• Elissa Abou Tasse, reprezentująca region Afryki i Bliskiego Wschodu, za swoje danie “Adam’s garden” otrzymała nagrodę Acqua Panna Award for Connection in Gastronomy za przygotowanie dania łączącego w sobie różne kultury.
• Callan Austin, reprezentant Afryki i Bliskiego Wschodu, z daniem „The ghost net” otrzymał nagrodę S.Pellegrino Award for Social Responsibility. Jest ona przyznawana szefowi kuchni, który najlepiej odzwierciedli przekonanie, że jedzenie powinno być rezultatem zachowań odpowiedzialnych społecznie.
• Społeczność internetowa Fine Dining Lovers przyznała nagrodę Fine Dining Lovers Food for Thought Award reprezentantce krajów iberyjskich i śródziemnomorskich Andrei Ravasio. Jej danie „El domingo del campesino” zostało uznane za najlepiej prezentujące osobiste przekonania autorki.

Konkurs S.Pellegrino Young Chef jest inicjowany przez S.Pellegrino – markę naturalnej wody mineralnej od Nestlé Waters, a jego celem jest odkrywanie młodych talentów i wspieranie ich rozwoju poprzez mentoring i możliwość zdobywania doświadczenia. Najnowsza edycja była imponująca – spośród 135 młodych szefów kuchni wytypowanych w preselekcji, lokalne Jury wyłoniło 12 finalistów z różnych regionów świata, którzy następnie wzięli udział w wielkim finale i pod okiem mentorów mogli dopracować swoje autorskie dania.

Polska również miała swoją reprezentację podczas finału w Mediolanie. Łukasz Moneta (chef de partie w Nolita Restaurant w Warszawie) walczył o nagrodę Acqua Panna Award for Connection in Gastronomy, a Krzysztof Konieczny (chef w restauracji Neon streetfood bar w Gdyni) rywalizował o nagrodę Fine Dining Lovers Food for Thought Award. Polscy kucharze zdobyli nowe, cenne doświadczenia, które będą mogli wykorzystać w swojej dalszej kulinarnej karierze, wzbogacając światową gastronomię.

„Ciekawym doświadczeniem było zobaczyć, jak inni uczestnicy podchodzą do tego konkursu, jaką mają koncepcję, pomysł i w jaki sposób przygotowują dania. Zaobserwowałem na tym polu duże różnice kulturowe. Wrażanie zrobiła na mnie organizacja konkursu, warsztaty i spotkania z najlepszymi szefami kuchni. Na co dzień nie mamy czasu ani okazji na takie doświadczenia!” – zdradził Łukasz Moneta.

Krzysztof Konieczny zaś zachęca innych kucharzy do spróbowania swoich sił w konkursie: „Wróciłem pełen pozytywnej energii, z nowymi znajomościami i możliwościami. Bardzo zachęcam młodych szefów kuchni do wzięcia udziału w tym ogromnym wydarzeniu, ponieważ takie doświadczenia naprawdę odmieniają życie.”

W Wielkim Finale udział wzięła także Lara Gessler – polska ambasadorka marek S.Pellegrino i Acqua Panna. Znana restauratorka i autorka książek kulinarnych kibicowała młodym talentom oraz relacjonowała całe wydarzenie za pośrednictwem swoich kanałów w mediach społecznościowych.

Zwieńczeniem 3-dniowego wydarzenia w Mediolanie była uroczysta kolacja. Mistrz gastronomii Massimo Bottura wraz ze swoim zespołem – Takahiko Kondo, Riccardo Forapani, Francesco Vincenzi, Jessica Rosval oraz Bernardo Paladini – przygotowali dla gości ekskluzywną kolację składającą się z pięciu wyjątkowych momentów, która była odzwierciedleniem tego, co w S.Pellegrino Young Chef Academy najważniejsze, czyli kreatywności, innowacji, pasji i profesjonalizmu.

„Jesteśmy dumni z wielkiego finału, który dał nam możliwość ponownego spotkania się osobiście i zobaczenia w pracy młodych, naprawdę fenomenalnych talentów kulinarnych. Dlatego dziękujemy wszystkim, którzy dołączyli do nas z całego świata. To było niesamowite. Przekazujemy najszczersze gratulacje Jerome, któremu udało się zabłysnąć przed naszym Jury oraz dziękujemy także wszystkim młodym talentom, członkom S.Pellegrino Young Chef Academy” – mówi Stefano Bolognese, Dyrektor Sanpellegrino International Business Unit.

Relacje z najważniejszych wydarzeń konkursu S.Pellegrino Young Chef Academy 2019-21 dostępne są na kanałach S.Pellegrino Young Chef Academy oraz Fine Dining Lovers. Więcej o ekscytującym poszukiwaniu młodych talentów kulinarnych można znaleźć na stronie: https://www.sanpellegrinoyoungchefacademy.com/


O Nestlé Waters na świecie
Nestlé Waters działa w 26 krajach, produkcja odbywa się w 49 zakładach, w których pracuje blisko 21 tysięcy pracowników. W portfolio Nestlé Waters znajduje się 48 unikatowych marek (od naturalnych wód mineralnych po wody stołowe), włączając w to markę wody Nestlé Pure Life, wodę Acqua Panna, wody gazowane Perrier i S.Pellegrino oraz rozlewaną w Polsce naturalną wodę mineralną Nałęczowianka Poprzez te marki Nestlé Waters zachęca całe rodziny do picia większej ilości wody oraz napojów na bazie naturalnych składników, współpracuje z lokalnymi społecznościami, by chronić wspólne zasoby wodne, a także opracowuje kompleksowe rozwiązania w zakresie opakowań z tworzyw sztucznych, w celu zmniejszenia wpływu na środowisko.

O S.Pellegrino
S.Pellegrino to naturalna gazowana woda mineralna z włoskich Alp. Butelkowana od 120 lat, trafia na najlepsze stoły na całym świecie. Dzięki bogactwu minerałów oraz obecności bąbelków jest wyjątkowa w smaku i uchodzi za ikonę włoskiego stylu życia w ponad 150 krajach. Doskonale podkreśla smak potraw, a jej nadzwyczajne walory doceniane są przez szefów kuchni i sommelierów na całym świecie. Marka S.Pellegrino to organizator prestiżowego konkursu S.Pellegrino Young Chef oraz partner konkursów takich jak 50 Best Restaurants czy Bocuse d’Or.

O Acqua Panna
Acqua Panna to naturalna woda mineralna niegazowana o delikatnym, aksamitnym smaku. Pochodzi ze źródła bijącego na terenie rezerwatu w Apeninach w Toskanii, położonego około 25 km od Florencji. Dzięki lekkiej zawartości minerałów doskonale pasuje do potraw o subtelnym smaku. Obecnie Acqua Panna jest ulubioną wodą niegazowaną szefów kuchni i sommelierów na świecie.


Mamy już 20 lat!

20 lat MH 2 kolo cs5

Miesięcznik Handlowy Archiwum

 
 

Reklamy z Miesięcznika