Marka Somersby przygotowuje się do sezonu wprowadzając trzy nowe warianty smakowe: Mandarine 0,0% i Blueberry 0,0% oraz Strawberry & Kiwi. To nowe połączenia smaku piwa i lubianych przez Polaków owoców – orzeźwiającej mandarynki, słodko-kwaśnej jagody i twistu truskawki z kiwi, który jest nowością na rynku piwa w Polsce.
Somersby to największa w Polsce marka w segmencie piw smakowych, który wciąż zwiększa popularność wśród konsumentów. Aż dwie z trzech nowości wprowadzanych w tym sezonie przez markę to warianty bezalkoholowe. Kategoria AFB jest najszybciej rozwijącym się segmentem w Polsce z przyrostem 20 proc. w ciągu roku. Piwa bezalkoholowe są już oddzielną kategorią, której udział w całej kategorii piwa wyniósł 6,6 proc. w 2021 w porównaniu do 5,7 proc. w 2020, a sprzedaż osiągnęła poziom 1.173 mld zł. Kategoria 0,0% ma też największy potencjał dalszego rozwoju. W 2021 wzrosły wszystkie segmenty piw 0,0% – specjalności 0,0% o 1 proc., bezalkoholowy lager i bezalkoholowe smakowe – każdy o 7 proc. Zgodnie z tymi trendami marka przygotowała nowości w ciekawych kompozycjach smakowych.
Owocowe nowości Somersby w wersji AFB i alkoholowej
Somersby Mandarine 0,0% to wyjątkowo orzeźwiające połączenie piwa i smaku soczystej, słodko-kwaśnej mandarynki. To również pierwszy cytrusowy smak w portfelu piw bezalkoholowych Somersby. Drugi wariant to Blueberry 0,0% - leśna jagoda będąca jednym z najbardziej popularnych owocowych smaków. Ten wariant w wersji alkoholowej odniósł już sukces za granicą i teraz słodki smak przełamany nutą kwasowości mogą poznać polscy konsumenci, ale w wersji bez alkoholu. Napój piwny ma wyraźny ciemnoniebieski kolor, który odróżnia go na półce od innych wariantów bezalkoholowych. Podobnie jak w przypadku poprzednich szata graficzna opakowań nawiązuje do kolorów owoców oraz wykorzystuje kod piw bezalkoholowych, czyli kolor niebieski z wyraźną informacją 0,0% alkoholu.