Finał inwestycji Wedla w Dzień Czekolady 2024 r. i... apetyt na dalszy rozwój


Fabryka Czekolady E.Wedel na warszawskim Kamionku to kompleksowa inwestycja, która łączy w sobie przestrzenie produkcyjno-rozwojowe z zupełnie nową formą interakcji ze światem czekolady. Nowy budynek pełnić będzie nie tylko funkcję edukacyjną i rozrywkową za sprawą powstającego muzeum, ale także umożliwi zwiększenie mocy produkcyjnych firmy i optymalizację wewnętrznych procesów. Wedel wykorzystuje do swojego rozwoju to, co ma najcenniejsze – wieloletnią ekspertyzę i pasję do tworzenia czekolady, o której przekonać się będą mogli wszyscy zwiedzający muzeum już od 4 września (tj. Międzynarodowy Dzień Czekolady).

Fabryka Czekolady E a

Ważny krok w rozwoju firmy
Wedel w swoim działaniu stawia na ciągły rozwój i zgodnie ze swoją misją „zmienia się nieustannie by budzić radość (…)”. Główne cele inwestycji to zwiększenie mocy produkcyjnych, optymalizacja wewnętrznych procesów i stworzenie interaktywnej przestrzeni dla zwiedzających, dzięki czemu znajdą się oni bliżej czekoladowego świata, niż kiedykolwiek wcześniej.
Inwestycja obejmuje budowę muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel, wraz z częścią produkcyjną i laboratorium R&D (badań i rozwoju). Drugi budynek, który powstał na dziedzińcu zakładu przy ul. Zamoyskiego, zajmuje ponad 2 tys. metrów kwadratowych. To nowa, większa wedlowska manufaktura, tzw. „Pracownia Rarytasów”, w której powstają m.in. ręcznie wytwarzane praliny sprzedawane w sieci Pijalni Czekolady E.Wedel. Zostanie ona także wyposażona w rozwiązania optymalizujące wewnętrzne procesy fabryczne.
Budynek muzeum jest przykładem nowoczesnej architektury i powstawał w duchu zrównoważonego rozwoju. W projekcie, zamiast nowej konstrukcji generującej dodatkowy ślad środowiskowy, zostały wykorzystane fundamenty dawnego budynku silosów. Zachowane fragmenty stanowią część ekspozycji. Muzeum wpisuje się także w tkankę miejską, zakorzeniając się jeszcze mocniej w warszawskiej przestrzeni.
Naszej inwestycji przyświecają dwa główne cele. Pierwszy związany jest bezpośrednio z muzeum – to cel wizerunkowy i edukacyjny. Drugim celem jest zwiększenie efektywności pracy naszej fabryki, poprzez wykorzystanie dostępnych przestrzeni naszej siedziby do celów produkcyjnych i optymalizacji wewnętrznych procesów. Wdrożyliśmy w nich nowe rozwiązania, natomiast krótkie linie produkcyjne przeniesione zostały z głównego budynku wedlowskiej fabryki, gdzie w najbliższej przyszłości stworzymy miejsce na nową linię – mówi Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Wedel.

Odwaga do wdrażania niestandardowych rozwiązań towarzyszy firmie Wedel od zawsze, a nowa inwestycja łączy dziedzictwo i wartości marki z nowoczesnym podejściem do interaktywnej edukacji.
Przedsięwzięcie otwiera firmie Wedel również drzwi do nawiązania kolejnych współprac licencyjnych w postaci produktów, które będzie można zakupić w muzealnym sklepie z pamiątkami (znajdą się tam między innymi Torciki Wedlowskie do samodzielnej dekoracji, specjalna linia czekolad i tematyczne pamiątki, ale również produkty kosmetyczne). Marka E.Wedel doskonale łączy się z wieloma produktami, nie tylko spożywczymi. Przykładem jest choćby współpraca z marką kosmetyczną Stars from The Stars.
Na naszą inwestycję patrzymy wielowymiarowo, wykorzystując jej potencjał do zwiększania mocy produkcyjnych bazowej oferty, ale też dla sieci Pijalni Czekolady E.Wedel i wsparcia inicjatyw strategicznych. Wzmacniamy w ten sposób wszystkie obecne gałęzie swojego biznesu – dodaje Herman.

Fabryka Czekolady E 2

Z inicjatywy pracowników
Budynek, stanowiący integralną część zakładu Wedla powstał w 1969 roku. Do lat 90. ubiegłego wieku był używany do składowania ziarna kakaowego (silosy) i jego przetwarzania na potrzeby procesów produkcyjnych fabryki. W okresie prywatyzacji w latach 90. pojawiły się w nim nowe maszyny i działał w ten sposób do 2008 roku, kiedy z uwagi na zły stan techniczny wyłączono go z użytkowania.
Przebudowa dawnych silosów znajdujących się na terenie fabryki czekolady zainspirowała grupę pracowników firmy do tego, by jeszcze bardziej otworzyć świat czekolady i zaprosić do niego wszystkich zwiedzających i lokalną społeczność. W myśl innowacyjnych pomysłów Jana Wedla powstały zupełnie nowe przestrzenie o łącznej powierzchni 10 tysięcy m2, symbolicznie otwierające kolejny rozdział w historii firmy – muzeum, przestrzenie produkcyjne i operacyjne oraz jeden nowy budynek zlokalizowany na wewnętrznym dziedzińcu.
Co wchodzi w skład inwestycji?

Fabryka Czekolady E.Wedel to miejsce, w którym goście mogą pochłaniać wszystkimi zmysłami różnorodną ekspozycję i obserwować powstawanie znanych wedlowskich wyrobów (dlatego też nazwa muzeum nie jest przypadkowa). Jego architektura i design zawierają w sobie symboliczne elementy, które nawiązują do historii miejsca i marki. Materiały i szare cegły ułożone w dekoracyjne motywy nawiązują do dawnych zdobień głównego gmachu wedlowskiej fabryki oraz do tradycji architektonicznej warszawskiego Kamionka. Fabryka Czekolady E.Wedel to nie jest przestrzeń skupiająca się jedynie na przedstawieniu świata marki, jej założycieli, rodziny Wedlów. Można tu, jak w soczewce, zapoznać się także z historią czekolady, która liczy sobie niemal 4000 lat.
Budynek został zaprojektowany w taki sposób, aby zwiedzający mogli zobaczyć powstawanie słodkości na wybranych etapach produkcji – na przykład proces mieszania czekoladowej masy, dekorowania Torcików Wedlowskich czy pakowania. Obserwacja jest bezpieczna zarówno dla gości, jak i dla procesów produkcyjnych. Z kolei w nowym budynku na parkingu wewnętrznym znajdzie się m.in. rozbudowana manufaktura, w której ręcznie produkowane są wyroby dla sieci Pijalni Czekolady E.Wedel

Fabryka Czekolady E 1

Nowy punkt na turystycznej mapie Warszawy
Fabryka Czekolady E.Wedel, jako jedyne takie muzeum czekolady w Polsce i w tej części Europy, stanie się nowym atrakcyjnym punktem turystycznym. Wzmocni globalną pozycję marki, zapewniając nowoczesny, interaktywny „brand experience”. Inwestycja przyczynia się do wzmacniania relacji z lokalną społecznością oraz promowania kultury i edukacji w Warszawie.
Wierzymy, że do naszego muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel będą przychodzić nie tylko osoby mieszkające w Warszawie, ale turyści i turystki z różnych zakątków Polski i świata. Będziemy robić wszystko, by zachęcić ich do budowania naszej marki poza granicami naszego kraju. Właśnie dlatego chcielibyśmy, aby w naszym muzeum można było więcej – dotykać, wąchać, smakować, a także podglądać elementy procesów tworzenia naszych kultowych produktów. Niech czekoladowe doświadczenie wróci z gośćmi do ich domów, jak najlepsza pamiątka i zaproszenie na przyszłość – mówi Robert Zydel, dyrektor Fabryki Czekolady E.Wedel.
Fabryka Czekolady E.Wedel, jako element strategii rozwoju firmy, staje się kamieniem milowym w rozwoju nowych gałęzi biznesu jednego z największych graczy na rynku słodyczy czekoladowych w Polsce. Wszyscy ciekawi tego, w jaki sposób czekoladowe doznania zwiedzających mogą łączyć się z nowym spojrzeniem na biznes, będą mogli przekonać się o tym już 4 września. To właśnie wtedy, w Międzynarodowy Dzień Czekolady, Fabryka Czekolady E.Wedel otworzy swoje drzwi dla zwiedzających.

Wiadomości

Żelki Travelki od marki Fresh&Fruity rozszerzają linię o wariant kwaśny! Żelki Travelki od marki Fresh&Fruity rozszerzają linię o wariant kwaśny! 03-07-25 - Marka Fresh&Fruity ponownie zaskakuje miłośników intensywnych... More detail
Rekordowa edycja „Dziel się Uśmiechem” Rekordowa edycja „Dziel się Uśmiechem” 01-07-25 - Blisko 135 tysięcy dzieci zyskało wiedzę o higienie jamy More detail
Totalna nowość od Kamis! Totalna nowość od Kamis! 26-06-25 - Marka stworzyła uniwersalne posypki we współpracy z Rozko More detail
Finał Nestlé Cup 2025 – rekordy lekkoatletyczne w Krakowie! Finał Nestlé Cup 2025 – rekordy lekkoatletyczne w Krakowie! 26-06-25 - 14 czerwca 2025 roku Kraków stał się areną wielkiego finału... More detail
„Pszczoła z Lublina „Pszczoła z Lublina 18-06-25 - Nowy mural na ścianie leżakowni Spółdzielni Pszczelarskiej... More detail
Zagrodowy sponsorem Festiwalu Polska od Kuchni Zagrodowy sponsorem Festiwalu Polska od Kuchni 18-06-25 - Serdecznie zapraszamy do przyłączenia się do wspólnego ... More detail
0,0% alkoholu, 100% smaku 0,0% alkoholu, 100% smaku 13-06-25 - Carlsberg Polska odpowiada na nową erę wyborów konsumenck More detail
SERTOP - Nowa etykieta. Ta sama niezawodna jakość! SERTOP - Nowa etykieta. Ta sama niezawodna jakość! 05-06-25 - SERTOP wprowadza nowe, trójstronne etykiety dla całej linii... More detail
Piknik Kupiecki Piknik Kupiecki 02-06-25 - Piknik Kupiecki organizowany przez Stowarzyszenie Kupców i ... More detail
Bottlery wkracza na polski rynek Bottlery wkracza na polski rynek 02-06-25 - Nowa sieć sklepów z alkoholem premium już wkrótce w Pols More detail
Światowy Dzień Mleka z tradycją i smakiem Światowy Dzień Mleka z tradycją i smakiem 30-05-25 - 1 czerwca to także Światowy Dzień Mleka More detail
Radamer z nagrodą Złoty Paragon 2025! Radamer z nagrodą Złoty Paragon 2025! 30-05-25 - Radamer Serenada – pierwszy polski ser z dziurami – zdobył... More detail
Złoty Paragon 2025 dla SERTOP Złoty Paragon 2025 dla SERTOP 30-05-25 - Pierwsze miejsce dla Złotego Ementalera More detail
OSM Piątnica z tytułem Najczęściej Wybieranej Marki w Polsce – Brand Footprint Award 2025 OSM Piątnica z tytułem Najczęściej Wybieranej Marki w Polsce – Brand Footprint Award 2025 29-05-25 - OSM Piątnica wyróżniona nagrodą Brand Footprint Award! More detail
27 mln dolarów na wsparcie rolników w redukcji emisji gazów cieplarnianych  27 mln dolarów na wsparcie rolników w redukcji emisji gazów cieplarnianych 29-05-25 - Program Farmer Forward to pięcioletnia inwestycja Mars Inc. More detail
OSM Piątnica wprowadza na rynek nowy twaróg w kostce OSM Piątnica wprowadza na rynek nowy twaróg w kostce 22-05-25 - Doskonały smak – na słodko i na słono More detail
Mieszanka Krakowska: Wawel wprowadza nowy smak i kampanię telewizyjną Mieszanka Krakowska: Wawel wprowadza nowy smak i kampanię telewizyjną 21-05-25 - Nowa kampania i przełomowy spot z użyciem AI More detail
Letnia promocja karmelków Wawel – słodkie nagrody dla konsumentów Letnia promocja karmelków Wawel – słodkie nagrody dla konsumentów 13-05-25 - Wawel rozpoczął letnią promocję karmelków Wawel, która... More detail
„Dwa to więcej niż jeden” „Dwa to więcej niż jeden” 12-05-25 - Twix rusza z nową platformą komunikacyjną More detail
Piątnica promuje twarogi. Piątnica promuje twarogi. 12-05-25 - Nowość w kostce i bestsellerowy klinek w kampanii ogólnop More detail
Nestlé w Polsce przedstawia raport wpływu ekonomicznego Nestlé w Polsce przedstawia raport wpływu ekonomicznego 24-04-25 - Nestlé w Polsce, na podstawie analizy PwC, prezentuje dane More detail
Michałki z Wawelu Protein kultowe cukierki z dodatkiem białka Michałki z Wawelu Protein kultowe cukierki z dodatkiem białka 16-04-25 - Wawel od lat z powodzeniem łączy tradycję z innowacyjnoś More detail
Nowe zupy GERBER Junior Nowe zupy GERBER Junior 15-04-25 - Zupy z kwasem tłuszczowym ALA z grupy OMEGA-3 – wartościowe... More detail
Ptaszek Staszek ponownie ćwierka o działaniach ESG Carlsberg Polska Ptaszek Staszek ponownie ćwierka o działaniach ESG Carlsberg Polska 14-04-25 - Carlsberg Polska opublikował 9. już Raport ESG, a razem z nim... More detail
Wesołych Świąt Wielkanocnych! Wesołych Świąt Wielkanocnych! 11-04-25 - Niech radość roztapia się jak dobry ser, codziennie! More detail
Kupiec doceniony za kasze tytułem „Konsumencki Lider Jakości 2025” Kupiec doceniony za kasze tytułem „Konsumencki Lider Jakości 2025” 10-04-25 - Kupiec rusza z nową kampanią promocyjną More detail
Wielkanocne smaki z Piątnicy – święta pełne pyszności! Wielkanocne smaki z Piątnicy – święta pełne pyszności! 10-04-25 - Wielkanoc to idealny czas, by celebrować wyjątkowe smaki w... More detail
Wonder Wash – innowacyjne żele do prania dostępne w Polsce Wonder Wash – innowacyjne żele do prania dostępne w Polsce 06-04-25 - Unilever wdraża największą innowację w historii kategorii... More detail