Finał inwestycji Wedla w Dzień Czekolady 2024 r. i... apetyt na dalszy rozwój


Fabryka Czekolady E.Wedel na warszawskim Kamionku to kompleksowa inwestycja, która łączy w sobie przestrzenie produkcyjno-rozwojowe z zupełnie nową formą interakcji ze światem czekolady. Nowy budynek pełnić będzie nie tylko funkcję edukacyjną i rozrywkową za sprawą powstającego muzeum, ale także umożliwi zwiększenie mocy produkcyjnych firmy i optymalizację wewnętrznych procesów. Wedel wykorzystuje do swojego rozwoju to, co ma najcenniejsze – wieloletnią ekspertyzę i pasję do tworzenia czekolady, o której przekonać się będą mogli wszyscy zwiedzający muzeum już od 4 września (tj. Międzynarodowy Dzień Czekolady).

Fabryka Czekolady E a

Ważny krok w rozwoju firmy
Wedel w swoim działaniu stawia na ciągły rozwój i zgodnie ze swoją misją „zmienia się nieustannie by budzić radość (…)”. Główne cele inwestycji to zwiększenie mocy produkcyjnych, optymalizacja wewnętrznych procesów i stworzenie interaktywnej przestrzeni dla zwiedzających, dzięki czemu znajdą się oni bliżej czekoladowego świata, niż kiedykolwiek wcześniej.
Inwestycja obejmuje budowę muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel, wraz z częścią produkcyjną i laboratorium R&D (badań i rozwoju). Drugi budynek, który powstał na dziedzińcu zakładu przy ul. Zamoyskiego, zajmuje ponad 2 tys. metrów kwadratowych. To nowa, większa wedlowska manufaktura, tzw. „Pracownia Rarytasów”, w której powstają m.in. ręcznie wytwarzane praliny sprzedawane w sieci Pijalni Czekolady E.Wedel. Zostanie ona także wyposażona w rozwiązania optymalizujące wewnętrzne procesy fabryczne.
Budynek muzeum jest przykładem nowoczesnej architektury i powstawał w duchu zrównoważonego rozwoju. W projekcie, zamiast nowej konstrukcji generującej dodatkowy ślad środowiskowy, zostały wykorzystane fundamenty dawnego budynku silosów. Zachowane fragmenty stanowią część ekspozycji. Muzeum wpisuje się także w tkankę miejską, zakorzeniając się jeszcze mocniej w warszawskiej przestrzeni.
Naszej inwestycji przyświecają dwa główne cele. Pierwszy związany jest bezpośrednio z muzeum – to cel wizerunkowy i edukacyjny. Drugim celem jest zwiększenie efektywności pracy naszej fabryki, poprzez wykorzystanie dostępnych przestrzeni naszej siedziby do celów produkcyjnych i optymalizacji wewnętrznych procesów. Wdrożyliśmy w nich nowe rozwiązania, natomiast krótkie linie produkcyjne przeniesione zostały z głównego budynku wedlowskiej fabryki, gdzie w najbliższej przyszłości stworzymy miejsce na nową linię – mówi Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Wedel.

Odwaga do wdrażania niestandardowych rozwiązań towarzyszy firmie Wedel od zawsze, a nowa inwestycja łączy dziedzictwo i wartości marki z nowoczesnym podejściem do interaktywnej edukacji.
Przedsięwzięcie otwiera firmie Wedel również drzwi do nawiązania kolejnych współprac licencyjnych w postaci produktów, które będzie można zakupić w muzealnym sklepie z pamiątkami (znajdą się tam między innymi Torciki Wedlowskie do samodzielnej dekoracji, specjalna linia czekolad i tematyczne pamiątki, ale również produkty kosmetyczne). Marka E.Wedel doskonale łączy się z wieloma produktami, nie tylko spożywczymi. Przykładem jest choćby współpraca z marką kosmetyczną Stars from The Stars.
Na naszą inwestycję patrzymy wielowymiarowo, wykorzystując jej potencjał do zwiększania mocy produkcyjnych bazowej oferty, ale też dla sieci Pijalni Czekolady E.Wedel i wsparcia inicjatyw strategicznych. Wzmacniamy w ten sposób wszystkie obecne gałęzie swojego biznesu – dodaje Herman.

Fabryka Czekolady E 2

Z inicjatywy pracowników
Budynek, stanowiący integralną część zakładu Wedla powstał w 1969 roku. Do lat 90. ubiegłego wieku był używany do składowania ziarna kakaowego (silosy) i jego przetwarzania na potrzeby procesów produkcyjnych fabryki. W okresie prywatyzacji w latach 90. pojawiły się w nim nowe maszyny i działał w ten sposób do 2008 roku, kiedy z uwagi na zły stan techniczny wyłączono go z użytkowania.
Przebudowa dawnych silosów znajdujących się na terenie fabryki czekolady zainspirowała grupę pracowników firmy do tego, by jeszcze bardziej otworzyć świat czekolady i zaprosić do niego wszystkich zwiedzających i lokalną społeczność. W myśl innowacyjnych pomysłów Jana Wedla powstały zupełnie nowe przestrzenie o łącznej powierzchni 10 tysięcy m2, symbolicznie otwierające kolejny rozdział w historii firmy – muzeum, przestrzenie produkcyjne i operacyjne oraz jeden nowy budynek zlokalizowany na wewnętrznym dziedzińcu.
Co wchodzi w skład inwestycji?

Fabryka Czekolady E.Wedel to miejsce, w którym goście mogą pochłaniać wszystkimi zmysłami różnorodną ekspozycję i obserwować powstawanie znanych wedlowskich wyrobów (dlatego też nazwa muzeum nie jest przypadkowa). Jego architektura i design zawierają w sobie symboliczne elementy, które nawiązują do historii miejsca i marki. Materiały i szare cegły ułożone w dekoracyjne motywy nawiązują do dawnych zdobień głównego gmachu wedlowskiej fabryki oraz do tradycji architektonicznej warszawskiego Kamionka. Fabryka Czekolady E.Wedel to nie jest przestrzeń skupiająca się jedynie na przedstawieniu świata marki, jej założycieli, rodziny Wedlów. Można tu, jak w soczewce, zapoznać się także z historią czekolady, która liczy sobie niemal 4000 lat.
Budynek został zaprojektowany w taki sposób, aby zwiedzający mogli zobaczyć powstawanie słodkości na wybranych etapach produkcji – na przykład proces mieszania czekoladowej masy, dekorowania Torcików Wedlowskich czy pakowania. Obserwacja jest bezpieczna zarówno dla gości, jak i dla procesów produkcyjnych. Z kolei w nowym budynku na parkingu wewnętrznym znajdzie się m.in. rozbudowana manufaktura, w której ręcznie produkowane są wyroby dla sieci Pijalni Czekolady E.Wedel

Fabryka Czekolady E 1

Nowy punkt na turystycznej mapie Warszawy
Fabryka Czekolady E.Wedel, jako jedyne takie muzeum czekolady w Polsce i w tej części Europy, stanie się nowym atrakcyjnym punktem turystycznym. Wzmocni globalną pozycję marki, zapewniając nowoczesny, interaktywny „brand experience”. Inwestycja przyczynia się do wzmacniania relacji z lokalną społecznością oraz promowania kultury i edukacji w Warszawie.
Wierzymy, że do naszego muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel będą przychodzić nie tylko osoby mieszkające w Warszawie, ale turyści i turystki z różnych zakątków Polski i świata. Będziemy robić wszystko, by zachęcić ich do budowania naszej marki poza granicami naszego kraju. Właśnie dlatego chcielibyśmy, aby w naszym muzeum można było więcej – dotykać, wąchać, smakować, a także podglądać elementy procesów tworzenia naszych kultowych produktów. Niech czekoladowe doświadczenie wróci z gośćmi do ich domów, jak najlepsza pamiątka i zaproszenie na przyszłość – mówi Robert Zydel, dyrektor Fabryki Czekolady E.Wedel.
Fabryka Czekolady E.Wedel, jako element strategii rozwoju firmy, staje się kamieniem milowym w rozwoju nowych gałęzi biznesu jednego z największych graczy na rynku słodyczy czekoladowych w Polsce. Wszyscy ciekawi tego, w jaki sposób czekoladowe doznania zwiedzających mogą łączyć się z nowym spojrzeniem na biznes, będą mogli przekonać się o tym już 4 września. To właśnie wtedy, w Międzynarodowy Dzień Czekolady, Fabryka Czekolady E.Wedel otworzy swoje drzwi dla zwiedzających.

Wiadomości

Twój Smak z Piątnicy ze złotym godłem Konsumencki Lider Jakości 2024 Twój Smak z Piątnicy ze złotym godłem Konsumencki Lider Jakości 2024 26-11-24 - Konsumencki Lider Jakości 2024 w kategorii „Sery do smarowania... More detail
Zimowe spotkania ze słodyczami Wawel Zimowe spotkania ze słodyczami Wawel 20-11-24 - Podaruj słodkie chwile na Święta! More detail
Serenada dla dzieci Serenada dla dzieci 18-11-24 - Rusza ogólnopolska akcja tworzenia kącików zabaw w szpita More detail
Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki 13-11-24 - Nowe materiały edukacyjne dla nauczycieli w całej Polsce More detail
Twarożek OSM Piątnica w nowej odsłonie Twarożek OSM Piątnica w nowej odsłonie 08-11-24 - Znany i lubiany twarożek z Piątnicy jest teraz dostępny w... More detail
Mikołajkowe rabatobranie w salonikach Mikołajkowe rabatobranie w salonikach 07-11-24 - Mikołajki zbliżają się coraz większymi krokami… More detail
SERTOP w międzynarodowych targach spożywczych SIAL Paris 2024 SERTOP w międzynarodowych targach spożywczych SIAL Paris 2024 07-11-24 - W dniach 19-23 października 2024 roku firma SERTOP, wzięła... More detail
Magia Halloween w Starbucks Magia Halloween w Starbucks 30-10-24 - Odkryj Sweet Pumpkin Frappuccino® blended beverage More detail
NUTELLA® Dziel się miłością na Święta NUTELLA® Dziel się miłością na Święta 30-10-24 - NUTELLA® na Święta dzieli się miłością i nagrodami! More detail
Jeden produkt wspierający aż 6 obszarów rozwoju dziecka Jeden produkt wspierający aż 6 obszarów rozwoju dziecka 24-10-24 - Poznaj nową recepturę mleka następnego dla niemowląt More detail
CocoACH! - kakaowa nowość, że ACH! CocoACH! - kakaowa nowość, że ACH! 23-10-24 - Poczuj smak Level Wawel! More detail
Marka M&M’S® wspiera budowanie inkluzywności i tolerancji w Polsce Marka M&M’S® wspiera budowanie inkluzywności i tolerancji w Polsce 21-10-24 - W połowie października ruszyła kampania społeczna „Filary... More detail
Smak, który działa! Smak, który działa! 18-10-24 - Nowe MINIczekolady funkcjonalne z Wawelu: Koncentracja, Stres... More detail
Copernus dołącza do rodziny firmy Suempol Copernus dołącza do rodziny firmy Suempol 14-10-24 - Rok 2024 jest szczególny dla firmy Suempol, która świętuje... More detail
KONKURS: Zagraj z idolami GEN Z! KONKURS: Zagraj z idolami GEN Z! 08-10-24 - Wygraj rozgrywkę w Scrabble z Hi Hanią lub Bartkiem Świe More detail
Rynek słodyczy czekoladowych 2024 w raporcie firmy Wedel Rynek słodyczy czekoladowych 2024 w raporcie firmy Wedel 02-10-24 - Raport firmy Wedel – między optymizmem a rzeczywistości More detail
MAOAM i HARIBO – Słodki smak jesieni MAOAM i HARIBO – Słodki smak jesieni 01-10-24 - Jesień to idealny czas na drobne przyjemności od MAOAM i H More detail
Pierogi wielopokoleniowe Proste Historie! Pierogi wielopokoleniowe Proste Historie! 26-09-24 - Od października Iglotex rozpocznie kampanię reklamową Pierogów... More detail
Spomlek z marką Serenada w filmie "Drużyna A(A)" Spomlek z marką Serenada w filmie 23-09-24 - SM Spomlek i marka Serenada mają swój wizerunkowy udział w... More detail
Jeszcze smaczniejsze Pierogi z mięsem! Jeszcze smaczniejsze Pierogi z mięsem! 19-09-24 - Pierogi z mięsem Proste Historie są jeszcze smaczniejsze. More detail
Polska baristka na międzynarodowej arenie! Polska baristka na międzynarodowej arenie! 11-09-24 - Kibicuj Wiktorii Piaseckiej podczas Starbucks Barista Champi More detail
Mleczarze z przyszłością! Mleczarze z przyszłością! 06-09-24 - 12 uczniów rozpoczęło naukę w technikum przetwórstwa ml More detail
Łap nagrody o dobrym brzmieniu z marką Twix®! Łap nagrody o dobrym brzmieniu z marką Twix®! 03-09-24 - Marka Twix® przygotowała wyjątkową loterię, w której do... More detail
Pumpkin Spice powraca! Pumpkin Spice powraca! 03-09-24 - Nadchodzi chwila, na którą wszyscy czekali... Pumpkin Spice... More detail
Czary mary, to czas magicznej zabawy z KINDER Cards! Czary mary, to czas magicznej zabawy z KINDER Cards! 02-09-24 - Platforma Wyczaruj radość z KINDER Cards startuje we wrze More detail
KINDER Chocolate wspiera rozwój Dziecięcych Talentów KINDER Chocolate wspiera rozwój Dziecięcych Talentów 01-09-24 - 2 września startuje promocja konsumencka KINDER Chocolate Dziecięce... More detail
Finał inwestycji Wedla w Dzień Czekolady 2024 r. i... apetyt na dalszy rozwój Finał inwestycji Wedla w Dzień Czekolady 2024 r. i... apetyt na dalszy rozwój 29-08-24 - Fabryka Czekolady E.Wedel na warszawskim Kamionku to kompleksowa... More detail
Letnie nowości NESCAFÉ Letnie nowości NESCAFÉ 26-08-24 - Kawy NESCAFÉ  o smaku karmelu i orzechów laskowych, do... More detail
Chmielaki 2024. 53 edycja najstarszego święta piwa w Polsce Chmielaki 2024. 53 edycja najstarszego święta piwa w Polsce 26-08-24 - Aż 466 piw z 47 browarów zostało ocenionych podczas największego... More detail