Mleczarze z przyszłością!

12 uczniów rozpoczęło naukę w technikum przetwórstwa mleczarskiego w Zespole Szkół Rolniczych w Woli Osowińskiej (powiat radzyński). W praktykach i zdobywaniu wiedzy praktycznej wspierać ich będzie Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek. Młodzi ludzie staną się przyszłymi specjalistami w przetwórstwie mleka, co jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pracowników w tej dziedzinie.

Kierunek technikum przetwórstwa mleczarskiego został utworzony kilka lat temu w ścisłej współpracy ze Spółdzielczą Mleczarnią Spomlek z Radzynia Podlaskiego. Partnerstwo to ma na celu stworzenie solidnych podstaw edukacyjnych i zawodowych dla młodzieży, która w przyszłości będzie mogła znaleźć zatrudnienie w mleczarniach. W dobie niedoboru wykwalifikowanych pracowników na rynku pracy, jest to szczególnie istotne przedsięwzięcie. Spółdzielnia, mimo wdrażania nowoczesnych technologii i automatyzacji procesów produkcyjnych, wciąż potrzebuje kompetentnych specjalistów do obsługi zaawansowanych maszyn i urządzeń.

Klasa I technikum przetwórstwa mleczarskiego w Zespole Szkół Rolniczych w Woli Osowińskiej

Klasa I technikum przetwórstwa mleczarskiego w Zespole Szkół Rolniczych w Woli Osowińskiej

 
Podczas uroczystości rozpoczęcia roku szkolnego Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek wręczyła stypendia trzem najlepszym uczniom z technikum, wyróżniając ich za osiągnięcia i zaangażowanie w naukę. Stypendia te mają na celu wsparcie dalszej edukacji młodzieży i motywację do kontynuowania nauki oraz doskonalenia umiejętności w zakresie przetwórstwa mleczarskiego. Wręczenie stypendiów stanowi dowód na zaangażowanie Spomleku w rozwój lokalnej społeczności oraz inwestycję w przyszłość młodych ludzi.

Stypendyści Spółdzielczej Mleczarni Spomlek

 

Stypendyści Spółdzielczej Mleczarni Spomlek

 
Kierunek technikum przetwórstwa mleczarskiego oferuje uczniom nie tylko teoretyczną wiedzę, ale przede wszystkim praktyczne umiejętności. Uczniowie regularnie odbywają praktyki zawodowe w naszej firmie, gdzie mają okazję zdobywać doświadczenie w realnych warunkach produkcyjnych, korzystając z wiedzy i wsparcia doświadczonej kadry pracowniczej. Dodatkowo, uczniowie pełnoletni mają możliwość podejmowania pracy wakacyjnej w mleczarni, z czego chętnie korzystają, a co pozwala im na dalsze pogłębianie umiejętności oraz zdobywanie cennego doświadczenia zawodowego 

Prezes Spomleku Paweł Gaca.

Zaangażowanie Spomleku w edukację młodzieży i tworzenie warunków do praktycznej nauki zawodu podkreśla wagę tego przedsięwzięcia dla lokalnej społeczności. Celem szkoły i mleczarni jest kształcenie przyszłych pracowników, którzy nie tylko zapełnią lukę na rynku pracy, ale także przyczynią się do dalszego rozwoju polskiego przemysłu mleczarskiego.
Dzięki współpracy Zespołu Szkół Rolniczych w Woli Osowińskiej i Spółdzielczej Mleczarni Spomlek, młodzi ludzie mają przed sobą otwarte drzwi do kariery zawodowej w jednej z kluczowych gałęzi przemysłu rolno-spożywczego, co jest szansą na stabilną pracę w przyszłości.
Foto: Archiwum Zespołu Szkół Rolniczych w Woli Osowińskiej

Wiadomości

Nowy orzechowy smak w linii słodyczy CocoACH! Nowy orzechowy smak w linii słodyczy CocoACH! 27-10-25 - Wawel rozwija markę CocoACH! wprowadzając do linii nowy pyszny... More detail
GERBER otwiera drzwi swojej kuchni w Rzeszowie w ramach kampanii „Ugotowane z troską” GERBER otwiera drzwi swojej kuchni w Rzeszowie w ramach kampanii „Ugotowane z troską” 23-10-25 - GERBER w nowej kampanii pod hasłem „Ugotowane z troską”... More detail
Dzień Kundelka – podaruj dom, zyskaj miłość Dzień Kundelka – podaruj dom, zyskaj miłość 23-10-25 - 25 października obchodzimy Dzień Kundelka – wyjątkowe święto... More detail
Kaufland wprowadza do sprzedaży pierwsze produkty z oznakowaniem systemu kaucyjnego Kaufland wprowadza do sprzedaży pierwsze produkty z oznakowaniem systemu kaucyjnego 22-10-25 - Kaufland rozpoczął sprzedaż pierwszych produktów oznaczonych... More detail
Piątnica z kampanią reklamową jogurtów z owocami. Piątnica z kampanią reklamową jogurtów z owocami. 15-10-25 - Rodzinny spot TV i jogurty w najlepszym, apetycznym wydaniu More detail
LION z nową kampanią „Zrób to z pazurem” LION z nową kampanią „Zrób to z pazurem” 09-10-25 - Ruszyła ogólnopolska kampania LION łącząca influencerów,... More detail
Nestlé Polska z tytułem Pracodawcy Roku 2025 Związku Przedsiębiorców i Pracodawców Nestlé Polska z tytułem Pracodawcy Roku 2025 Związku Przedsiębiorców i Pracodawców 08-10-25 - Wyróżnienie przyznano za konsekwentne budowanie stabilnego... More detail
Unilever pokazuje, jak trendy i kultura napędzają nowy marketing Unilever pokazuje, jak trendy i kultura napędzają nowy marketing 02-10-25 - Unilever przenosi marketing marek Home Care na wyższy pozio More detail
Start nowej kampanii z Mili0nerką Start nowej kampanii z Mili0nerką 02-10-25 - Feliciana – pizza, która tworzy włoski klimat! More detail
LoveBrands Group i marka KUPIEC chrupią razem, naturalnie! LoveBrands Group i marka KUPIEC chrupią razem, naturalnie! 25-09-25 - Nowa kampania marketingowa promuje rosnącą kategorię, jaką... More detail
Mars stawia na odnawialne źródła energii w swoich fabrykach słodyczy w Europie Mars stawia na odnawialne źródła energii w swoich fabrykach słodyczy w Europie 24-09-25 - 23 września w Brukseli, Mars oficjalnie ogłosił, że wszystkie... More detail
Spraw, by chwila była Bueno Spraw, by chwila była Bueno 22-09-25 - 15 września wystartowała loteria KINDER Bueno More detail
Suempol z nową strategią i identyfikacją wizualną. Suempol z nową strategią i identyfikacją wizualną. 22-09-25 - Kampania "Odkryj ryby na nowo" startuje na polskim rynk More detail
Ponad 40 Serenadowych kącików zabaw w szpitalach w Polsce Ponad 40 Serenadowych kącików zabaw w szpitalach w Polsce 19-09-25 - Ogólnopolska akcji „Serenada dla dzieci” dobiegła koń More detail
Siemowit i Radzimir z Srebrną Perłą Rynku FMCG 2025 Siemowit i Radzimir z Srebrną Perłą Rynku FMCG 2025 19-09-25 - Nagrodzona linia serów żółtych SERDECZNY More detail
Marka Orbit® towarzyszy uczniom w powrocie do szkoły Marka Orbit® towarzyszy uczniom w powrocie do szkoły 17-09-25 - Marka Orbit® przygotowała specjalną akcję dla nastolatk More detail
„Podziel się SERdecznością” „Podziel się SERdecznością” 16-09-25 - Nowa kampania marki Serenada More detail
Nawet 4,3 miliona czekoladowych produktów dziennie Nawet 4,3 miliona czekoladowych produktów dziennie 15-09-25 - Fabryka Mars w Janaszówku świętuje 30 lat działalności More detail
90 lat kultowej przerwy 90 lat kultowej przerwy 11-09-25 - Marka KITKAT świętuje okrągły jubileusz More detail
HALO HALO SERTOP w RADIU! HALO HALO SERTOP w RADIU! 09-09-25 - Sertop rozpoczyna cykl audycji radiowych! More detail
Belgijska firma Van Biesen & Pieters dołącza do rodziny Suempol Belgijska firma Van Biesen & Pieters dołącza do rodziny Suempol 05-09-25 - Rok 2025 przyniósł kolejny ambitny krok w rozwoju firmy Su More detail
28 sierpnia – Dzień Polskiej Żywności 28 sierpnia – Dzień Polskiej Żywności 27-08-25 - Dzień kuchni polskiej przypomina nam, że kulinarne dziedzictwo... More detail
Startuje loteria Kinder Chocolate Dziecięce Talenty 2025 Startuje loteria Kinder Chocolate Dziecięce Talenty 2025 26-08-25 - Akcja inspiruje rodziców i dzieci do wspólnego odkrywania pasji... More detail
KINDER Kinderini KINDER Kinderini 25-08-25 - Poznaj nowość od KINDER More detail
Nowość w ofercie Piątnicy – pyszne jogurty z owocami! Nowość w ofercie Piątnicy – pyszne jogurty z owocami! 25-08-25 - Piątnica wprowadza na rynek długo wyczekiwaną nowość More detail
Nowa linia produktów SERTOP Nowa linia produktów SERTOP 20-08-25 - Sery topione w kubkach to odpowiedź na potrzeby współczesnych... More detail
Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny 12-08-25 - W najnowszym spocie główną rolę gra José Mourinho More detail