Świat Młodych Badaczy odkrywa tajemnice nauki

Jak działa szampon? Dlaczego jajko dryfuje w wodzie? Jak rozdzielić kolor flamastra na więcej barw? Te i inne pytania znajdą odpowiedzi w nowych scenariuszach lekcji przygotowanych w ramach programu „Świat Młodych Badaczy”. Darmowe materiały edukacyjne dostępne na stronie internetowej programu mają na celu rozwijanie ciekawości naukowej u uczniów szkół podstawowych w klasach II-III, a także wsparcie nauczycieli we wprowadzaniu praktycznych zajęć do przedmiotów ścisłych. Program Henkel pokazuje, że nauka może być fascynującą przygodą, pełną odkryć dostępnych już w szkole podstawowej.

 Swiat Mlodych Badaczy 1

Program, który łączy teorię z praktyką

Stworzony przez firmę Henkel międzynarodowy program edukacyjny funkcjonuje w Polsce od 2016 roku. Świat Młodych Badaczy ma na celu nie tylko rozwijanie zainteresowania naukami ścisłymi, ale także kształtowanie kompetencji kluczowych w dzisiejszym świecie, które będą również niezbędne w przyszłości, takich jak krytyczne myślenie, umiejętność rozwiązywania problemów czy praca zespołowa. Eksperymenty, które uczniowie mogą wykonywać podczas zajęć, pozwalają im samodzielnie odkrywać i testować różne teorie, co sprzyja głębszemu zrozumieniu świata. Do tej pory w ramach inicjatywy uczniowie klas II-III szkół podstawowych mogli uczestniczyć w zajęciach przeprowadzanych w szkołach przez wykwalifikowanych edukatorów, oraz wykonywać wraz z rodzicami eksperymenty według instrukcji udostępnionych na stronie internetowej programu. Teraz również nauczyciele znajdą tam specjalnie przygotowaną dla nich sekcję z gotowymi scenariuszami lekcji oraz propozycjami eksperymentów łatwych do przeprowadzenia wraz z uczniami w ramach zajęć lekcyjnych.  

Eksperymenty, które zachęcają do odkrywania

Na stronie internetowej programu Świat Młodych Badaczy, w zakładce „Dla nauczycieli” firma Henkel udostępniła osiem modułów lekcyjnych. Każdy z nich składa się z materiałów metodycznych dla nauczyciela i wzoru kart pracy dla uczniów oraz bazuje na prostych doświadczeniach, które uczniowie mogą przeprowadzić pod okiem nauczyciela. Nauczyciele znajdą tam szczegółowy opis lekcji i jej gotowy scenariusz. Karty pracy dla uczniów zawierają z kolei instrukcje, jak krok po kroku przeprowadzić doświadczenia i listę pytań kontrolnych, które zachęcają uczniów do samodzielnego myślenia, refleksji i wyciągania wniosków na bazie poczynionych obserwacji. Eksperymentowanie pozwala dzieciom lepiej zrozumieć istotę zjawisk zachodzących w otaczającym je świecie. Może też je skutecznie  i zachęcić do uczenia się przedmiotów ścisłych.

Dodatkowo, moduł dydaktyczny dotyczący chromatografii bibułowej zawiera wskazówki, jak nauczyciele mogą korzystać z nowoczesnych narzędzi, takich jak sztuczna inteligencja, aby wzbogacić swoje lekcje. AI może pomóc w generowaniu nowych pomysłów na eksperymenty, podsuwać ciekawe tematy oraz ułatwiać poszukiwanie nietypowych rozwiązań. Wykorzystując te technologie, nauczyciele mogą szybko znaleźć inspiracje, które ożywią lekcje i zachęcą uczniów do aktywnego udziału w zajęciach.

 

Rodzice o wyzwaniach i nadziejach w edukacji ścisłej

Praktyczne podejście do nauki przedmiotów ścisłych nie tylko fascynuje dzieci, ale również odpowiada na potrzeby i oczekiwania rodziców.

Ze zleconego przez nas badania wynika, że 36% rodziców uczniów klas I-VIII dostrzega trudności swoich dzieci w nauce przedmiotów ścisłych. Jednocześnie ponad 40% rodziców uważa, że nauki ścisłe są kluczowe dla przyszłych karier zawodowych ich dzieci. Rodzice wskazują, że szkoły często oferują zbyt mało zajęć praktycznych, co może zniechęcać uczniów do tych przedmiotów. Program „Świat Młodych Badaczy” wychodzi naprzeciw temu wyzwaniu, pokazuje, że nauki ścisłe mogą być nie tylko zrozumiałe, ale również ekscytujące. – mówi Dorota Strosznajder, Dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej oraz Pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej, Koordynator programu Świat Młodych Badaczy Henkel Polska.

Przyszłość nauki w rękach najmłodszych

W dobie dynamicznych zmian technologicznych i ekologicznych, kluczowe znaczenie ma kształcenie młodego pokolenia w zakresie nauk ścisłych. Program „Świat Młodych Badaczy” nie tylko dostarcza narzędzi do nauczania, ale również inspiruje uczniów do samodzielnego myślenia i odkrywania. Dzięki nowym materiałom edukacyjnym, które teraz są dostępne dla nauczycieli w całej Polsce, nauka staje się przystępna, fascynująca i dostosowana do realiów współczesnego świata.

„Świat Młodych Badaczy” to krok w stronę lepszego przygotowania dzieci na wyzwania przyszłości. Niezależnie od tego, czy jest to pytanie o to, jak działa szampon, czy dlaczego jajko dryfuje w słonej wodzie – każde z tych doświadczeń pomaga uczniom lepiej zrozumieć otaczający ich świat i zachęca do dalszego odkrywania tajemnic nauki.

Zapraszamy do Świata Młodych Badaczy już teraz!

Wiadomości

Nowy orzechowy smak w linii słodyczy CocoACH! Nowy orzechowy smak w linii słodyczy CocoACH! 27-10-25 - Wawel rozwija markę CocoACH! wprowadzając do linii nowy pyszny... More detail
GERBER otwiera drzwi swojej kuchni w Rzeszowie w ramach kampanii „Ugotowane z troską” GERBER otwiera drzwi swojej kuchni w Rzeszowie w ramach kampanii „Ugotowane z troską” 23-10-25 - GERBER w nowej kampanii pod hasłem „Ugotowane z troską”... More detail
Dzień Kundelka – podaruj dom, zyskaj miłość Dzień Kundelka – podaruj dom, zyskaj miłość 23-10-25 - 25 października obchodzimy Dzień Kundelka – wyjątkowe święto... More detail
Kaufland wprowadza do sprzedaży pierwsze produkty z oznakowaniem systemu kaucyjnego Kaufland wprowadza do sprzedaży pierwsze produkty z oznakowaniem systemu kaucyjnego 22-10-25 - Kaufland rozpoczął sprzedaż pierwszych produktów oznaczonych... More detail
Piątnica z kampanią reklamową jogurtów z owocami. Piątnica z kampanią reklamową jogurtów z owocami. 15-10-25 - Rodzinny spot TV i jogurty w najlepszym, apetycznym wydaniu More detail
LION z nową kampanią „Zrób to z pazurem” LION z nową kampanią „Zrób to z pazurem” 09-10-25 - Ruszyła ogólnopolska kampania LION łącząca influencerów,... More detail
Nestlé Polska z tytułem Pracodawcy Roku 2025 Związku Przedsiębiorców i Pracodawców Nestlé Polska z tytułem Pracodawcy Roku 2025 Związku Przedsiębiorców i Pracodawców 08-10-25 - Wyróżnienie przyznano za konsekwentne budowanie stabilnego... More detail
Unilever pokazuje, jak trendy i kultura napędzają nowy marketing Unilever pokazuje, jak trendy i kultura napędzają nowy marketing 02-10-25 - Unilever przenosi marketing marek Home Care na wyższy pozio More detail
Start nowej kampanii z Mili0nerką Start nowej kampanii z Mili0nerką 02-10-25 - Feliciana – pizza, która tworzy włoski klimat! More detail
LoveBrands Group i marka KUPIEC chrupią razem, naturalnie! LoveBrands Group i marka KUPIEC chrupią razem, naturalnie! 25-09-25 - Nowa kampania marketingowa promuje rosnącą kategorię, jaką... More detail
Mars stawia na odnawialne źródła energii w swoich fabrykach słodyczy w Europie Mars stawia na odnawialne źródła energii w swoich fabrykach słodyczy w Europie 24-09-25 - 23 września w Brukseli, Mars oficjalnie ogłosił, że wszystkie... More detail
Spraw, by chwila była Bueno Spraw, by chwila była Bueno 22-09-25 - 15 września wystartowała loteria KINDER Bueno More detail
Suempol z nową strategią i identyfikacją wizualną. Suempol z nową strategią i identyfikacją wizualną. 22-09-25 - Kampania "Odkryj ryby na nowo" startuje na polskim rynk More detail
Ponad 40 Serenadowych kącików zabaw w szpitalach w Polsce Ponad 40 Serenadowych kącików zabaw w szpitalach w Polsce 19-09-25 - Ogólnopolska akcji „Serenada dla dzieci” dobiegła koń More detail
Siemowit i Radzimir z Srebrną Perłą Rynku FMCG 2025 Siemowit i Radzimir z Srebrną Perłą Rynku FMCG 2025 19-09-25 - Nagrodzona linia serów żółtych SERDECZNY More detail
Marka Orbit® towarzyszy uczniom w powrocie do szkoły Marka Orbit® towarzyszy uczniom w powrocie do szkoły 17-09-25 - Marka Orbit® przygotowała specjalną akcję dla nastolatk More detail
„Podziel się SERdecznością” „Podziel się SERdecznością” 16-09-25 - Nowa kampania marki Serenada More detail
Nawet 4,3 miliona czekoladowych produktów dziennie Nawet 4,3 miliona czekoladowych produktów dziennie 15-09-25 - Fabryka Mars w Janaszówku świętuje 30 lat działalności More detail
90 lat kultowej przerwy 90 lat kultowej przerwy 11-09-25 - Marka KITKAT świętuje okrągły jubileusz More detail
HALO HALO SERTOP w RADIU! HALO HALO SERTOP w RADIU! 09-09-25 - Sertop rozpoczyna cykl audycji radiowych! More detail
Belgijska firma Van Biesen & Pieters dołącza do rodziny Suempol Belgijska firma Van Biesen & Pieters dołącza do rodziny Suempol 05-09-25 - Rok 2025 przyniósł kolejny ambitny krok w rozwoju firmy Su More detail
28 sierpnia – Dzień Polskiej Żywności 28 sierpnia – Dzień Polskiej Żywności 27-08-25 - Dzień kuchni polskiej przypomina nam, że kulinarne dziedzictwo... More detail
Startuje loteria Kinder Chocolate Dziecięce Talenty 2025 Startuje loteria Kinder Chocolate Dziecięce Talenty 2025 26-08-25 - Akcja inspiruje rodziców i dzieci do wspólnego odkrywania pasji... More detail
KINDER Kinderini KINDER Kinderini 25-08-25 - Poznaj nowość od KINDER More detail
Nowość w ofercie Piątnicy – pyszne jogurty z owocami! Nowość w ofercie Piątnicy – pyszne jogurty z owocami! 25-08-25 - Piątnica wprowadza na rynek długo wyczekiwaną nowość More detail
Nowa linia produktów SERTOP Nowa linia produktów SERTOP 20-08-25 - Sery topione w kubkach to odpowiedź na potrzeby współczesnych... More detail
Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny 12-08-25 - W najnowszym spocie główną rolę gra José Mourinho More detail