Mini meals, czyli dania gotowe w mniej niż pięć minut, to zyskujący na popularności trend żywieniowy, który staje się coraz częstszym wyborem dla zabieganych konsumentów, ceniących sobie wygodę i smak. Badania sugerują, że wspomniany popyt napędzany jest zmianami w stylu życia – 20% ankietowanych stwierdziło, że nie ma czasu na gotowanie, 16%, że nie potrafi tego robić, a 15% badanych woli poświęcić czas na inne aktywności, niż przygotowywanie posiłków. W jaki sposób marka Knorr odpowiada na trendy konsumenckie?
Nie da się ukryć, że to właśnie młodsze pokolenia, Millenialsi oraz Generacja Z, najczęściej sięgają po potrawy z kategorii instant. W Europie osoby poniżej 35. roku życia wydają na błyskawiczne dania z makaronem o 50% więcej niż reszta populacji. Nie dziwi więc fakt, że już teraz wartość tego sektora wynosi 48,8 miliarda euro, a do 2028 roku ma osiągnąć ponad 66 miliardów euro.
Łatwo, szybko i smacznie
Dlaczego coraz więcej osób wybiera mini mealsy? Obecnie nasza codzienność charakteryzuje się nieustannym pośpiechem – balansując każdego dnia między pracą a życiem prywatnym, coraz trudniej jest znaleźć czas na przygotowywanie domowych posiłków. Dla Milenialsów oraz osób z pokolenia Z ważne jest poświęcenie wolnych chwil na realizację pasji czy spotkania ze znajomymi. Nie chcą spędzać długich godzin w kuchni. Nic więc dziwnego, że coraz częściej poszukują wartościowych, szybkich w przygotowaniu produktów, które gwarantują pełnię smaku. Co więcej, młode pokolenia są szczególnie otwarte na eksperymenty kulinarne, odkrywając nowe trendy i sięgając po nowoczesne, międzynarodowe smaki oferowane przez dania błyskawiczne.
Marka Knorr umiejętnie odpowiada na oczekiwania konsumentów, tworząc innowacyjne receptury, które nie tylko wpisują się w obecne tempo życia, ale także zaspokajają ciekawość kulinarną i potrzebę wygody naszych klientów. To, co jest dla nas ważne i z czego jesteśmy dumni, to fakt, że produkty Knorr wytwarzane są w Polsce od wielu lat
Anna Łojko, MiniMeals Lead Polska w Unilever
Od 1873 roku marka Knorr, należąca do Unilever, stosuje sprawdzone metody suszenia ziół i warzyw, aby zachować ich wartości odżywcze i smak, dostarczając wygodne rozwiązania dla konsumentów.
Od Europy po Azję – jak Knorr dostosowuje mini meals do lokalnych gustów
Knorr, jedna z największych marek w portfolio Unilevera, w 2024 roku osiągnęła wartość 5 miliardów euro, umacniając swoją pozycję globalnego lidera w kategorii żywności. Swój sukces zawdzięcza dostosowaniu się do lokalnych smaków i nawyków żywieniowych. Przykładem mogą być Indie, gdzie wersje Spicy Kimchi i Black Bean K-Pot doskonale wpisały się w rosnące zainteresowanie koreańską kuchnią. Knorr zwraca również uwagę na preferowane metody gotowania – w USA dania mini meals przygotowuje się w mikrofalówce, podczas gdy w Indiach dostosowano je do tradycyjnej metody zalewania wrzątkiem.
Chcąc być jeszcze bliżej konsumentów Unilever aktywnie rozwija regionalne marki jak Pot Noodle w Wielkiej Brytanii czy Amino w Polsce, które już na dobre wpisały się w kulinarne przyzwyczajenia lokalnych społeczności. Trend zyskuje na popularności niemal w każdym regionie, w którym dostępne są posiłki z kategorii instant, jednak największym popytem cieszą się w Niemczech, Polsce, Pakistanie, USA i Indiach.