Carlsberg Polska opublikował 9. już Raport ESG, a razem z nim – nową serię rysunków z Ptaszkiem Staszkiem, który z humorem komentuje osiągniecia oraz wyzwania firmy związane ze zrównoważonym rozwojem. To już 2. edycja nieszablonowej komunikacji, której celem jest przybliżenie tematów środowiskowych, społecznych i odpowiedzialnego biznesu szerokiemu gronu odbiorców.
W kampanii komunikacyjnej towarzyszącej Raportowi ESG za 2024 nie brak twardych danych i realnych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, a uwagę odbiorców przykuwa postać Ptaszka Staszka i jego trafne komentarze.
- W 2024 roku Carlsberg Polska po raz kolejny potwierdził swoją pozycję lidera oszczędzania wody w branży. Osiągnęliśmy rekordowo niskie zużycie wody, co plasuje nas w ścisłej czołówce najbardziej efektywnych producentów w Europie – mówi Agata Koppa, dyrektorka ds. ESG i komunikacji korporacyjnej Carlsberg Polska.
- W Carlsberg Polska strategia ESG jest integralną częścią strategii biznesowej, za którą odpowiadają wszyscy pracownicy. Zrównoważony rozwój to nie projekt, to sposób działania – dodaje Teresa Aldea, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju.
Każda kropla ma znaczenie
Woda to kluczowy zasób w procesie warzenia piwa, a jej odpowiedzialne gospodarowanie jest dla Carlsberg Polska priorytetem. W 2024 roku firma osiągnęła rekordowo niski wynik: 2,53 hl wody na 1 hl piwa – to najlepszy rezultat w branży piwowarskiej. Dzięki inwestycjom w nowe technologie i zamykaniu obiegów w procesie produkcji, Carlsberg Polska nieustannie zmniejsza zużycie tego cennego zasobu.