Nestlé w Polsce przedstawia raport wpływu ekonomicznego

Nestlé w Polsce, na podstawie analizy PwC, prezentuje dane ekonomiczne, z których wynika, że w 2023 roku dzięki swojej działalności wygenerowało 20,1 miliarda złotych wartości dodanej oraz wsparło utrzymanie 45,2 tysięcy miejsc pracy. W opublikowanym raporcie przedstawiono również informacje dotyczące wpływu społecznego firmy w ostatnich latach.

Od ponad 30 lat Nestlé umacnia swoją obecność w Polsce, sukcesywnie wprowadzając na rynek znane na całym świecie marki, takie jak NESQUIK, NESCAFÉ czy KITKAT, a także rozwijając tradycyjne polskie brandy jak WINIARY, BOBO FRUT czy PRINCESSA oraz inwestując w lokalne zakłady produkcyjne. Po 32 latach dynamicznego rozwoju, portfolio Nestlé w Polsce to dziś 70 marek i 1600 produktów, z których znacząca część jest wytwarzana w 7 fabrykach znajdujących się w Kargowej, Kaliszu, Rzeszowie, Nałęczowie, Nowej Wsi Wrocławskiej, Toruniu i Lubiczu. Nestlé w Polsce to także sześć centrów badawczo-rozwojowych oraz Biuro Główne w Warszawie. Rozbudowana sieć produkcyjna i biznesowa generuje miejsca pracy i stymuluje lokalny przemysł. Szczegółowy wpływ działań Nestlé na polską ekonomię przedstawia opublikowany właśnie raport, który przygotowała firma PwC. Z danych zawartych w opracowaniu wynika, że w 2023 roku Nestlé w Polsce wygenerowało 20,1 mld zł wartości dodanej dla gospodarki (poprzez inwestycje, zatrudnienie i zakupy od lokalnych dostawców) – co stanowiło 0,6% polskiego PKB. Dzięki działalności Nestlé w Polsce budżet państwa został zasilony kwotą o wartości 1,7 mld zł (przede wszystkim w formie podatków).

Długoletnia obecność Nestlé w Polsce to historia konsekwentnego rozwoju, inwestycji i adaptacji do zmieniających się potrzeb konsumenta, co czyni firmę kluczowym graczem w polskim sektorze spożywczym. Jednak pragniemy być postrzegani nie tylko przez pryzmat znanych marek, ale również jako godny zaufania partner, generujący wartość dodaną dla kraju. Nasz wpływ na polską gospodarkę to wynik skutecznej realizacji długofalowej strategii inwestycyjnej, która kładzie szczególny nacisk na rozwój lokalnej działalności. Sektorami na które mamy największy wpływ w kraju, są produkcja, handel detaliczny i rolnictwo – komentuje Aleksander Wasilewski, Prezes Zarządu Nestlé Polska.

Spółki Nestlé w Polsce zatrudniają łącznie 6,3 tys. pracowników w Biurze Głównym oraz w zakładach produkcyjnych. Ponadto działalność firm wsparła utrzymanie 24 tys. miejsc pracy w całym łańcuchu wartości. Wydatki związane z działalnością spółek wpłynęły na kolejne 14,9 tys. miejsc pracy. Oznacza to, że Nestlé aktywnie przyczyniło się do utrzymania 45,2 tys. etatów w Polsce.

Nestlé w Polsce angażuje się w programy społeczne, inicjatywy edukacyjne i aktywności promujące prawidłowe nawyki żywieniowe (między innymi „Lekkoatletyka dla każdego!” czy „Nestlé Baby&me”). W raporcie, opracowanym przez PwC na zlecenie Nestlé, znaleźć można podsumowanie zaangażowania przedsiębiorstwa w wybrane inicjatywy pomocowe. Firma aktywnie wspiera potrzebujących, współpracując z organizacjami takimi jak Polski Czerwony Krzyż, Federacja Polskich Banków Żywności czy Caritas Polska. W ostatnich latach Nestlé przekazało produkty o łącznej wartości ponad 50 mln zł.

Raport Wpływu Nestlé w Polsce jest dostępny na stronie internetowej http://nestle.pl/raportwplywu.

Wiadomości

Żelki Travelki od marki Fresh&Fruity rozszerzają linię o wariant kwaśny! Żelki Travelki od marki Fresh&Fruity rozszerzają linię o wariant kwaśny! 03-07-25 - Marka Fresh&Fruity ponownie zaskakuje miłośników intensywnych... More detail
Rekordowa edycja „Dziel się Uśmiechem” Rekordowa edycja „Dziel się Uśmiechem” 01-07-25 - Blisko 135 tysięcy dzieci zyskało wiedzę o higienie jamy More detail
Totalna nowość od Kamis! Totalna nowość od Kamis! 26-06-25 - Marka stworzyła uniwersalne posypki we współpracy z Rozko More detail
Finał Nestlé Cup 2025 – rekordy lekkoatletyczne w Krakowie! Finał Nestlé Cup 2025 – rekordy lekkoatletyczne w Krakowie! 26-06-25 - 14 czerwca 2025 roku Kraków stał się areną wielkiego finału... More detail
„Pszczoła z Lublina „Pszczoła z Lublina 18-06-25 - Nowy mural na ścianie leżakowni Spółdzielni Pszczelarskiej... More detail
Zagrodowy sponsorem Festiwalu Polska od Kuchni Zagrodowy sponsorem Festiwalu Polska od Kuchni 18-06-25 - Serdecznie zapraszamy do przyłączenia się do wspólnego ... More detail
0,0% alkoholu, 100% smaku 0,0% alkoholu, 100% smaku 13-06-25 - Carlsberg Polska odpowiada na nową erę wyborów konsumenck More detail
SERTOP - Nowa etykieta. Ta sama niezawodna jakość! SERTOP - Nowa etykieta. Ta sama niezawodna jakość! 05-06-25 - SERTOP wprowadza nowe, trójstronne etykiety dla całej linii... More detail
Piknik Kupiecki Piknik Kupiecki 02-06-25 - Piknik Kupiecki organizowany przez Stowarzyszenie Kupców i ... More detail
Bottlery wkracza na polski rynek Bottlery wkracza na polski rynek 02-06-25 - Nowa sieć sklepów z alkoholem premium już wkrótce w Pols More detail
Światowy Dzień Mleka z tradycją i smakiem Światowy Dzień Mleka z tradycją i smakiem 30-05-25 - 1 czerwca to także Światowy Dzień Mleka More detail
Radamer z nagrodą Złoty Paragon 2025! Radamer z nagrodą Złoty Paragon 2025! 30-05-25 - Radamer Serenada – pierwszy polski ser z dziurami – zdobył... More detail
Złoty Paragon 2025 dla SERTOP Złoty Paragon 2025 dla SERTOP 30-05-25 - Pierwsze miejsce dla Złotego Ementalera More detail
OSM Piątnica z tytułem Najczęściej Wybieranej Marki w Polsce – Brand Footprint Award 2025 OSM Piątnica z tytułem Najczęściej Wybieranej Marki w Polsce – Brand Footprint Award 2025 29-05-25 - OSM Piątnica wyróżniona nagrodą Brand Footprint Award! More detail
27 mln dolarów na wsparcie rolników w redukcji emisji gazów cieplarnianych  27 mln dolarów na wsparcie rolników w redukcji emisji gazów cieplarnianych 29-05-25 - Program Farmer Forward to pięcioletnia inwestycja Mars Inc. More detail
OSM Piątnica wprowadza na rynek nowy twaróg w kostce OSM Piątnica wprowadza na rynek nowy twaróg w kostce 22-05-25 - Doskonały smak – na słodko i na słono More detail
Mieszanka Krakowska: Wawel wprowadza nowy smak i kampanię telewizyjną Mieszanka Krakowska: Wawel wprowadza nowy smak i kampanię telewizyjną 21-05-25 - Nowa kampania i przełomowy spot z użyciem AI More detail
Letnia promocja karmelków Wawel – słodkie nagrody dla konsumentów Letnia promocja karmelków Wawel – słodkie nagrody dla konsumentów 13-05-25 - Wawel rozpoczął letnią promocję karmelków Wawel, która... More detail
„Dwa to więcej niż jeden” „Dwa to więcej niż jeden” 12-05-25 - Twix rusza z nową platformą komunikacyjną More detail
Piątnica promuje twarogi. Piątnica promuje twarogi. 12-05-25 - Nowość w kostce i bestsellerowy klinek w kampanii ogólnop More detail
Nestlé w Polsce przedstawia raport wpływu ekonomicznego Nestlé w Polsce przedstawia raport wpływu ekonomicznego 24-04-25 - Nestlé w Polsce, na podstawie analizy PwC, prezentuje dane More detail
Michałki z Wawelu Protein kultowe cukierki z dodatkiem białka Michałki z Wawelu Protein kultowe cukierki z dodatkiem białka 16-04-25 - Wawel od lat z powodzeniem łączy tradycję z innowacyjnoś More detail
Nowe zupy GERBER Junior Nowe zupy GERBER Junior 15-04-25 - Zupy z kwasem tłuszczowym ALA z grupy OMEGA-3 – wartościowe... More detail
Ptaszek Staszek ponownie ćwierka o działaniach ESG Carlsberg Polska Ptaszek Staszek ponownie ćwierka o działaniach ESG Carlsberg Polska 14-04-25 - Carlsberg Polska opublikował 9. już Raport ESG, a razem z nim... More detail
Wesołych Świąt Wielkanocnych! Wesołych Świąt Wielkanocnych! 11-04-25 - Niech radość roztapia się jak dobry ser, codziennie! More detail
Kupiec doceniony za kasze tytułem „Konsumencki Lider Jakości 2025” Kupiec doceniony za kasze tytułem „Konsumencki Lider Jakości 2025” 10-04-25 - Kupiec rusza z nową kampanią promocyjną More detail
Wielkanocne smaki z Piątnicy – święta pełne pyszności! Wielkanocne smaki z Piątnicy – święta pełne pyszności! 10-04-25 - Wielkanoc to idealny czas, by celebrować wyjątkowe smaki w... More detail
Wonder Wash – innowacyjne żele do prania dostępne w Polsce Wonder Wash – innowacyjne żele do prania dostępne w Polsce 06-04-25 - Unilever wdraża największą innowację w historii kategorii... More detail