27 mln dolarów na wsparcie rolników w redukcji emisji gazów cieplarnianych

Mars zobowiązał się przeznaczyć 27 mln dolarów na wsparcie rolników w redukcji emisji gazów cieplarnianych emitowanych przez gospodarstwa mleczarskie

Program Farmer Forward to pięcioletnia inwestycja Mars Inc., realizowana we współpracy z globalnym producentem nabiału i wieloletnim dostawcą – firmą Fonterra.

• Inicjatywa przewiduje finansowanie narzędzi i technologii zorientowanych na zrównoważony rozwój dla ok. 2000 rolników oraz premie pieniężne dla ok. 165 rolników rocznie, którzy osiągną ambitne cele środowiskowe – średnio 15 tys. USD rocznie na rolnika.
• Program ma na celu zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych firmy Mars zakresu 3 (tzw. Scope 3) pochodzących z produkcji mleka o ponad 150 000 ton metrycznych do 2030 roku (w porównaniu do poziomu z 2015 r.) – jest to ekwiwalent emisji z ponad 611 milionów przejechanych kilometrów.*
• Mleko pozyskane w ramach tej inicjatywy mogłoby teoretycznie posłużyć do produkcji aż 20 miliardów batonów Snickers® rocznie.**
• Partnerstwo z Fonterra jest kluczowym elementem globalnej strategii Mars – której celem jest redukcja emisji gazów cieplarnianych o 50%* do 2030 r. oraz osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 r.
Mars, Inc. ogłosił uruchomienie nowego programu realizowanego we współpracy z jednym z największych światowych dostawców mleka – firmą Fonterra. W ramach pięcioletniej inwestycji o wartości 27 mln USD, program Farmer Forward ma na celu wspieranie rolników prowadzących gospodarstwa mleczne w przechodzeniu na rolnictwo przyjazne klimatowi, przyczyniając się do realizacji globalnego celu Mars, jakim jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych (GHG) o 50% do 2030 r. względem poziomu z 2015 roku.

Około połowa inwestycji zostanie przeznaczona na finansowanie narzędzi i technologii wykorzystywanych w gospodarstwach przez ok. 2000 rolników współpracujących z Fonterra. Pozostałe środki trafią bezpośrednio do ok. 165 rolników rocznie, którzy osiągną najlepsze wyniki w zakresie zrównoważonego rozwoju. Co roku, na jednego rolnika przypadnie średnio do 15 tys. USD w formie premii.

Program Farmer Forward obejmuje swoim działaniem 26 000 hektarów ziemi – czyli obszar zbliżony do 50 000 boisk futbolu amerykańskiego. Dla porównania: mleko produkowane w ramach tego programu mogłoby teoretycznie wystarczyć na wyprodukowanie aż 20 miliardów batonów Snickers® rocznie.** Dzięki współpracy z Fonterra, Mars planuje zredukować emisje zakresu 3 z produkcji mleka o prognozowane 150 000 ton metrycznych do 2030 roku, w odniesieniu do poziomu z 2015 r.

Program stanowi istotny filar inicjatywy Muuuwimy o mlecznej rewolucji (Moo’ving Dairy Forward) – wielomilionowej platformy Mars uruchomionej w ubiegłym roku, mającej na celu inwestycje w nowe technologie i partnerstwa służące redukcji emisji GHG w całym łańcuchu dostaw mleka. Nabiał odpowiada za czwartą co do wielkości kategorię emisji w globalnym śladzie węglowym firmy Mars – dlatego osiągnięcie celów klimatycznych możliwe jest tylko dzięki ścisłej współpracy z producentami mleka.

Mars 1

Rolnicy mleczni są na pierwszej linii walki o przyszłość rolnictwa przyjaznego klimatowi, dlatego właśnie ich stawiamy na pierwszym miejscu w ramach naszego programu Farmer Forward – powiedziała Amanda Davies, Chief R&D, Procurement and Sustainability Officer w Mars Snacking. W ciągu najbliższych pięciu lat zainwestujemy około 27 milionów dolarów w rodziny rolników współpracujących z Fonterra, zapewniając im istotne wsparcie finansowe i pomagając jednocześnie znacząco ograniczyć emisje. To realna korzyść dla obu stron, ponieważ wiemy, że uczynienie mleczarstwa bardziej zrównoważonym wymaga dużego wysiłku i poważnych inwestycji.

Jako firma rodzinna, Mars rozumie, że rolnikom zależy na przyszłości ich gospodarstw – również dla kolejnych pokoleń. Środki z programu mają nie tylko przyspieszyć ograniczanie emisji, ale umożliwić im budowanie stabilnych przedsiębiorstw na miarę przyszłości.

Fonterra i Mars współpracują ze sobą od dziesięcioleci, a w ostatnich latach zrównoważony rozwój naprawdę zajmuje czołowe miejsce na liście naszych priorytetów. Mamy jasno określone ambicje klimatyczne i dzięki takim partnerstwom, jak to z Mars, możemy wspierać naszych rolników w ich realizacji. – powiedziała Charlotte Rutherford, Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w Fonterra. To wspólne zaangażowanie w ochronę środowiska bardzo nas cieszy i jest prawdziwym dowodem na siłę partnerstwa i innowacji.

Ponad 200 000 krów dostarcza nabiał do produkcji kultowych marek słodyczy Mars, takich jak M&M’s® czy Snickers®. Jednak surowce te odpowiadają za 65% emisji gazów cieplarnianych w portfolio przekąsek Mars. Ograniczenie emisji pochodzących z produkcji mleka odgrywa zatem kluczową rolę w realizacji ambitnej strategii Mars Net Zero Roadmap, zakładającej osiągnięcie zerowej emisji netto w całym łańcuchu wartości firmy do 2050 r.

W Mars wierzymy, że sukces biznesowy może iść w parze z troską o planetę. Najlepszym tego dowodem jest fakt, że od 2015 roku Mars, Incorporated zredukowała globalną emisję gazów cieplarnianych o 16%, jednocześnie zwiększając roczną sprzedaż na świecie aż o 60%.

Dowiedz się więcej o podejściu Mars do zrównoważonej produkcji mleka: https://youtu.be/uUMLtCO6Nt8

Wiadomości

Żelki Travelki od marki Fresh&Fruity rozszerzają linię o wariant kwaśny! Żelki Travelki od marki Fresh&Fruity rozszerzają linię o wariant kwaśny! 03-07-25 - Marka Fresh&Fruity ponownie zaskakuje miłośników intensywnych... More detail
Rekordowa edycja „Dziel się Uśmiechem” Rekordowa edycja „Dziel się Uśmiechem” 01-07-25 - Blisko 135 tysięcy dzieci zyskało wiedzę o higienie jamy More detail
Totalna nowość od Kamis! Totalna nowość od Kamis! 26-06-25 - Marka stworzyła uniwersalne posypki we współpracy z Rozko More detail
Finał Nestlé Cup 2025 – rekordy lekkoatletyczne w Krakowie! Finał Nestlé Cup 2025 – rekordy lekkoatletyczne w Krakowie! 26-06-25 - 14 czerwca 2025 roku Kraków stał się areną wielkiego finału... More detail
„Pszczoła z Lublina „Pszczoła z Lublina 18-06-25 - Nowy mural na ścianie leżakowni Spółdzielni Pszczelarskiej... More detail
Zagrodowy sponsorem Festiwalu Polska od Kuchni Zagrodowy sponsorem Festiwalu Polska od Kuchni 18-06-25 - Serdecznie zapraszamy do przyłączenia się do wspólnego ... More detail
0,0% alkoholu, 100% smaku 0,0% alkoholu, 100% smaku 13-06-25 - Carlsberg Polska odpowiada na nową erę wyborów konsumenck More detail
SERTOP - Nowa etykieta. Ta sama niezawodna jakość! SERTOP - Nowa etykieta. Ta sama niezawodna jakość! 05-06-25 - SERTOP wprowadza nowe, trójstronne etykiety dla całej linii... More detail
Piknik Kupiecki Piknik Kupiecki 02-06-25 - Piknik Kupiecki organizowany przez Stowarzyszenie Kupców i ... More detail
Bottlery wkracza na polski rynek Bottlery wkracza na polski rynek 02-06-25 - Nowa sieć sklepów z alkoholem premium już wkrótce w Pols More detail
Światowy Dzień Mleka z tradycją i smakiem Światowy Dzień Mleka z tradycją i smakiem 30-05-25 - 1 czerwca to także Światowy Dzień Mleka More detail
Radamer z nagrodą Złoty Paragon 2025! Radamer z nagrodą Złoty Paragon 2025! 30-05-25 - Radamer Serenada – pierwszy polski ser z dziurami – zdobył... More detail
Złoty Paragon 2025 dla SERTOP Złoty Paragon 2025 dla SERTOP 30-05-25 - Pierwsze miejsce dla Złotego Ementalera More detail
OSM Piątnica z tytułem Najczęściej Wybieranej Marki w Polsce – Brand Footprint Award 2025 OSM Piątnica z tytułem Najczęściej Wybieranej Marki w Polsce – Brand Footprint Award 2025 29-05-25 - OSM Piątnica wyróżniona nagrodą Brand Footprint Award! More detail
27 mln dolarów na wsparcie rolników w redukcji emisji gazów cieplarnianych  27 mln dolarów na wsparcie rolników w redukcji emisji gazów cieplarnianych 29-05-25 - Program Farmer Forward to pięcioletnia inwestycja Mars Inc. More detail
OSM Piątnica wprowadza na rynek nowy twaróg w kostce OSM Piątnica wprowadza na rynek nowy twaróg w kostce 22-05-25 - Doskonały smak – na słodko i na słono More detail
Mieszanka Krakowska: Wawel wprowadza nowy smak i kampanię telewizyjną Mieszanka Krakowska: Wawel wprowadza nowy smak i kampanię telewizyjną 21-05-25 - Nowa kampania i przełomowy spot z użyciem AI More detail
Letnia promocja karmelków Wawel – słodkie nagrody dla konsumentów Letnia promocja karmelków Wawel – słodkie nagrody dla konsumentów 13-05-25 - Wawel rozpoczął letnią promocję karmelków Wawel, która... More detail
„Dwa to więcej niż jeden” „Dwa to więcej niż jeden” 12-05-25 - Twix rusza z nową platformą komunikacyjną More detail
Piątnica promuje twarogi. Piątnica promuje twarogi. 12-05-25 - Nowość w kostce i bestsellerowy klinek w kampanii ogólnop More detail
Nestlé w Polsce przedstawia raport wpływu ekonomicznego Nestlé w Polsce przedstawia raport wpływu ekonomicznego 24-04-25 - Nestlé w Polsce, na podstawie analizy PwC, prezentuje dane More detail
Michałki z Wawelu Protein kultowe cukierki z dodatkiem białka Michałki z Wawelu Protein kultowe cukierki z dodatkiem białka 16-04-25 - Wawel od lat z powodzeniem łączy tradycję z innowacyjnoś More detail
Nowe zupy GERBER Junior Nowe zupy GERBER Junior 15-04-25 - Zupy z kwasem tłuszczowym ALA z grupy OMEGA-3 – wartościowe... More detail
Ptaszek Staszek ponownie ćwierka o działaniach ESG Carlsberg Polska Ptaszek Staszek ponownie ćwierka o działaniach ESG Carlsberg Polska 14-04-25 - Carlsberg Polska opublikował 9. już Raport ESG, a razem z nim... More detail
Wesołych Świąt Wielkanocnych! Wesołych Świąt Wielkanocnych! 11-04-25 - Niech radość roztapia się jak dobry ser, codziennie! More detail
Kupiec doceniony za kasze tytułem „Konsumencki Lider Jakości 2025” Kupiec doceniony za kasze tytułem „Konsumencki Lider Jakości 2025” 10-04-25 - Kupiec rusza z nową kampanią promocyjną More detail
Wielkanocne smaki z Piątnicy – święta pełne pyszności! Wielkanocne smaki z Piątnicy – święta pełne pyszności! 10-04-25 - Wielkanoc to idealny czas, by celebrować wyjątkowe smaki w... More detail
Wonder Wash – innowacyjne żele do prania dostępne w Polsce Wonder Wash – innowacyjne żele do prania dostępne w Polsce 06-04-25 - Unilever wdraża największą innowację w historii kategorii... More detail