OSM Piątnica z tytułem Najczęściej Wybieranej Marki w Polsce – Brand Footprint Award 2025

OSM Piątnica została wyróżniona prestiżową nagrodą Brand Footprint Award jako najchętniej wybierana marka FMCG w Polsce. Nagroda przyznawana jest markom, które najczęściej trafiają do koszyków nabywców, w oparciu o analizę wskaźników takich jak penetracja rynku i częstotliwość zakupów. Brand Footprint Award to globalne wyróżnienie dla marek, które cieszą się największym uznaniem i popularnością wśród konsumentów. W imieniu OSM Piątnica nagrodę odebrała Katarzyna Jezierska, dyrektor marketingu.
Projekt Brand Footprint to ranking przygotowany na bazie decyzji zakupowych milionów gospodarstw zakupowych w Polsce, który pokazuje, jakie marki konsumenci wybierają najczęściej i co wpływa na te decyzje. Piątnica to marka, która regularnie zajmuje czołowe miejsca w rankingach marek FMCG w Polsce, a nagroda Brand Footprint Award 2025 potwierdza jej wyjątkową rozpoznawalność i siłę oddziaływania na konsumentów.

Pistnica nagroda


– Najwyższa pozycja Piątnicy w rankingu najczęściej wybieranych przez Polaków marek obejmujących całą branżę FMCG to dla nas ogromna radość i powód do dumy. To wyraz wyjątkowego przywiązania konsumentów do naszej marki i potwierdzenie, że mimo dużej konkurencji w kategorii, Piątnica nieustannie zyskuje na popularności – jesteśmy obecni w świadomości konsumentów, a nasze produkty są dla nich często pierwszym wyborem. Chcemy tę pozycję dalej umacniać, dostarczając najwyższej jakości wyroby mleczarskie oraz kontynuując angażującą odbiorców komunikację opartą na pozytywnych emocjach. Nagrodę Brand Footprint Award 2025 traktujemy jako potwierdzenie skuteczności naszej dotychczasowej strategii, a zarazem jako motywację do dalszego rozwoju, wdrażania innowacji i pogłębiania relacji z konsumentami – mówi Łukasz Kalinowski, prezes OSM Piątnica.
Brand Footprint Award to międzynarodowe wyróżnienie przyznawane przez firmę badawczą YouGov we współpracy z magazynem Handel i portalem HandelExtra.pl. Ranking opiera się na analizie danych pochodzących z kompleksowego badania obejmującego ponad 20 600 marek konsumenckich (z wyłączeniem marek własnych sprzedawców detalicznych) w całej Europie.
Piątnica, zajmując pierwsze miejsce, osiągnęła wynik CRP na poziomie 261,8 mln. Wskaźnik Consumer Reach Points (CRP) obrazuje skalę oddziaływania marki na rynku, opierając się na rzeczywistych wyborach zakupowych konsumentów. Obliczany jest jako iloczyn liczby gospodarstw domowych, poziomu penetracji rynku (odsetka gospodarstw kupujących daną markę) oraz częstotliwości zakupów tej marki.
Raport, na podstawie którego przyznano nagrody, prezentuje nie tylko zestawienie najczęściej wybieranych marek, ale także trendy konsumenckie, preferencje regionalne oraz zmiany w zrachowaniach zakupowych. Brand Footprint Award to jedno z najważniejszych wyróżnień, ponieważ bazuje na rzeczywistych wyborach konsumentów.

Wiadomości

Nowy orzechowy smak w linii słodyczy CocoACH! Nowy orzechowy smak w linii słodyczy CocoACH! 27-10-25 - Wawel rozwija markę CocoACH! wprowadzając do linii nowy pyszny... More detail
GERBER otwiera drzwi swojej kuchni w Rzeszowie w ramach kampanii „Ugotowane z troską” GERBER otwiera drzwi swojej kuchni w Rzeszowie w ramach kampanii „Ugotowane z troską” 23-10-25 - GERBER w nowej kampanii pod hasłem „Ugotowane z troską”... More detail
Dzień Kundelka – podaruj dom, zyskaj miłość Dzień Kundelka – podaruj dom, zyskaj miłość 23-10-25 - 25 października obchodzimy Dzień Kundelka – wyjątkowe święto... More detail
Kaufland wprowadza do sprzedaży pierwsze produkty z oznakowaniem systemu kaucyjnego Kaufland wprowadza do sprzedaży pierwsze produkty z oznakowaniem systemu kaucyjnego 22-10-25 - Kaufland rozpoczął sprzedaż pierwszych produktów oznaczonych... More detail
Piątnica z kampanią reklamową jogurtów z owocami. Piątnica z kampanią reklamową jogurtów z owocami. 15-10-25 - Rodzinny spot TV i jogurty w najlepszym, apetycznym wydaniu More detail
LION z nową kampanią „Zrób to z pazurem” LION z nową kampanią „Zrób to z pazurem” 09-10-25 - Ruszyła ogólnopolska kampania LION łącząca influencerów,... More detail
Nestlé Polska z tytułem Pracodawcy Roku 2025 Związku Przedsiębiorców i Pracodawców Nestlé Polska z tytułem Pracodawcy Roku 2025 Związku Przedsiębiorców i Pracodawców 08-10-25 - Wyróżnienie przyznano za konsekwentne budowanie stabilnego... More detail
Unilever pokazuje, jak trendy i kultura napędzają nowy marketing Unilever pokazuje, jak trendy i kultura napędzają nowy marketing 02-10-25 - Unilever przenosi marketing marek Home Care na wyższy pozio More detail
Start nowej kampanii z Mili0nerką Start nowej kampanii z Mili0nerką 02-10-25 - Feliciana – pizza, która tworzy włoski klimat! More detail
LoveBrands Group i marka KUPIEC chrupią razem, naturalnie! LoveBrands Group i marka KUPIEC chrupią razem, naturalnie! 25-09-25 - Nowa kampania marketingowa promuje rosnącą kategorię, jaką... More detail
Mars stawia na odnawialne źródła energii w swoich fabrykach słodyczy w Europie Mars stawia na odnawialne źródła energii w swoich fabrykach słodyczy w Europie 24-09-25 - 23 września w Brukseli, Mars oficjalnie ogłosił, że wszystkie... More detail
Spraw, by chwila była Bueno Spraw, by chwila była Bueno 22-09-25 - 15 września wystartowała loteria KINDER Bueno More detail
Suempol z nową strategią i identyfikacją wizualną. Suempol z nową strategią i identyfikacją wizualną. 22-09-25 - Kampania "Odkryj ryby na nowo" startuje na polskim rynk More detail
Ponad 40 Serenadowych kącików zabaw w szpitalach w Polsce Ponad 40 Serenadowych kącików zabaw w szpitalach w Polsce 19-09-25 - Ogólnopolska akcji „Serenada dla dzieci” dobiegła koń More detail
Siemowit i Radzimir z Srebrną Perłą Rynku FMCG 2025 Siemowit i Radzimir z Srebrną Perłą Rynku FMCG 2025 19-09-25 - Nagrodzona linia serów żółtych SERDECZNY More detail
Marka Orbit® towarzyszy uczniom w powrocie do szkoły Marka Orbit® towarzyszy uczniom w powrocie do szkoły 17-09-25 - Marka Orbit® przygotowała specjalną akcję dla nastolatk More detail
„Podziel się SERdecznością” „Podziel się SERdecznością” 16-09-25 - Nowa kampania marki Serenada More detail
Nawet 4,3 miliona czekoladowych produktów dziennie Nawet 4,3 miliona czekoladowych produktów dziennie 15-09-25 - Fabryka Mars w Janaszówku świętuje 30 lat działalności More detail
90 lat kultowej przerwy 90 lat kultowej przerwy 11-09-25 - Marka KITKAT świętuje okrągły jubileusz More detail
HALO HALO SERTOP w RADIU! HALO HALO SERTOP w RADIU! 09-09-25 - Sertop rozpoczyna cykl audycji radiowych! More detail
Belgijska firma Van Biesen & Pieters dołącza do rodziny Suempol Belgijska firma Van Biesen & Pieters dołącza do rodziny Suempol 05-09-25 - Rok 2025 przyniósł kolejny ambitny krok w rozwoju firmy Su More detail
28 sierpnia – Dzień Polskiej Żywności 28 sierpnia – Dzień Polskiej Żywności 27-08-25 - Dzień kuchni polskiej przypomina nam, że kulinarne dziedzictwo... More detail
Startuje loteria Kinder Chocolate Dziecięce Talenty 2025 Startuje loteria Kinder Chocolate Dziecięce Talenty 2025 26-08-25 - Akcja inspiruje rodziców i dzieci do wspólnego odkrywania pasji... More detail
KINDER Kinderini KINDER Kinderini 25-08-25 - Poznaj nowość od KINDER More detail
Nowość w ofercie Piątnicy – pyszne jogurty z owocami! Nowość w ofercie Piątnicy – pyszne jogurty z owocami! 25-08-25 - Piątnica wprowadza na rynek długo wyczekiwaną nowość More detail
Nowa linia produktów SERTOP Nowa linia produktów SERTOP 20-08-25 - Sery topione w kubkach to odpowiedź na potrzeby współczesnych... More detail
Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny 12-08-25 - W najnowszym spocie główną rolę gra José Mourinho More detail