OSM Piątnica z tytułem Najczęściej Wybieranej Marki w Polsce – Brand Footprint Award 2025

OSM Piątnica została wyróżniona prestiżową nagrodą Brand Footprint Award jako najchętniej wybierana marka FMCG w Polsce. Nagroda przyznawana jest markom, które najczęściej trafiają do koszyków nabywców, w oparciu o analizę wskaźników takich jak penetracja rynku i częstotliwość zakupów. Brand Footprint Award to globalne wyróżnienie dla marek, które cieszą się największym uznaniem i popularnością wśród konsumentów. W imieniu OSM Piątnica nagrodę odebrała Katarzyna Jezierska, dyrektor marketingu.
Projekt Brand Footprint to ranking przygotowany na bazie decyzji zakupowych milionów gospodarstw zakupowych w Polsce, który pokazuje, jakie marki konsumenci wybierają najczęściej i co wpływa na te decyzje. Piątnica to marka, która regularnie zajmuje czołowe miejsca w rankingach marek FMCG w Polsce, a nagroda Brand Footprint Award 2025 potwierdza jej wyjątkową rozpoznawalność i siłę oddziaływania na konsumentów.

Pistnica nagroda


– Najwyższa pozycja Piątnicy w rankingu najczęściej wybieranych przez Polaków marek obejmujących całą branżę FMCG to dla nas ogromna radość i powód do dumy. To wyraz wyjątkowego przywiązania konsumentów do naszej marki i potwierdzenie, że mimo dużej konkurencji w kategorii, Piątnica nieustannie zyskuje na popularności – jesteśmy obecni w świadomości konsumentów, a nasze produkty są dla nich często pierwszym wyborem. Chcemy tę pozycję dalej umacniać, dostarczając najwyższej jakości wyroby mleczarskie oraz kontynuując angażującą odbiorców komunikację opartą na pozytywnych emocjach. Nagrodę Brand Footprint Award 2025 traktujemy jako potwierdzenie skuteczności naszej dotychczasowej strategii, a zarazem jako motywację do dalszego rozwoju, wdrażania innowacji i pogłębiania relacji z konsumentami – mówi Łukasz Kalinowski, prezes OSM Piątnica.
Brand Footprint Award to międzynarodowe wyróżnienie przyznawane przez firmę badawczą YouGov we współpracy z magazynem Handel i portalem HandelExtra.pl. Ranking opiera się na analizie danych pochodzących z kompleksowego badania obejmującego ponad 20 600 marek konsumenckich (z wyłączeniem marek własnych sprzedawców detalicznych) w całej Europie.
Piątnica, zajmując pierwsze miejsce, osiągnęła wynik CRP na poziomie 261,8 mln. Wskaźnik Consumer Reach Points (CRP) obrazuje skalę oddziaływania marki na rynku, opierając się na rzeczywistych wyborach zakupowych konsumentów. Obliczany jest jako iloczyn liczby gospodarstw domowych, poziomu penetracji rynku (odsetka gospodarstw kupujących daną markę) oraz częstotliwości zakupów tej marki.
Raport, na podstawie którego przyznano nagrody, prezentuje nie tylko zestawienie najczęściej wybieranych marek, ale także trendy konsumenckie, preferencje regionalne oraz zmiany w zrachowaniach zakupowych. Brand Footprint Award to jedno z najważniejszych wyróżnień, ponieważ bazuje na rzeczywistych wyborach konsumentów.

Wiadomości

Żelki Travelki od marki Fresh&Fruity rozszerzają linię o wariant kwaśny! Żelki Travelki od marki Fresh&Fruity rozszerzają linię o wariant kwaśny! 03-07-25 - Marka Fresh&Fruity ponownie zaskakuje miłośników intensywnych... More detail
Rekordowa edycja „Dziel się Uśmiechem” Rekordowa edycja „Dziel się Uśmiechem” 01-07-25 - Blisko 135 tysięcy dzieci zyskało wiedzę o higienie jamy More detail
Totalna nowość od Kamis! Totalna nowość od Kamis! 26-06-25 - Marka stworzyła uniwersalne posypki we współpracy z Rozko More detail
Finał Nestlé Cup 2025 – rekordy lekkoatletyczne w Krakowie! Finał Nestlé Cup 2025 – rekordy lekkoatletyczne w Krakowie! 26-06-25 - 14 czerwca 2025 roku Kraków stał się areną wielkiego finału... More detail
„Pszczoła z Lublina „Pszczoła z Lublina 18-06-25 - Nowy mural na ścianie leżakowni Spółdzielni Pszczelarskiej... More detail
Zagrodowy sponsorem Festiwalu Polska od Kuchni Zagrodowy sponsorem Festiwalu Polska od Kuchni 18-06-25 - Serdecznie zapraszamy do przyłączenia się do wspólnego ... More detail
0,0% alkoholu, 100% smaku 0,0% alkoholu, 100% smaku 13-06-25 - Carlsberg Polska odpowiada na nową erę wyborów konsumenck More detail
SERTOP - Nowa etykieta. Ta sama niezawodna jakość! SERTOP - Nowa etykieta. Ta sama niezawodna jakość! 05-06-25 - SERTOP wprowadza nowe, trójstronne etykiety dla całej linii... More detail
Piknik Kupiecki Piknik Kupiecki 02-06-25 - Piknik Kupiecki organizowany przez Stowarzyszenie Kupców i ... More detail
Bottlery wkracza na polski rynek Bottlery wkracza na polski rynek 02-06-25 - Nowa sieć sklepów z alkoholem premium już wkrótce w Pols More detail
Światowy Dzień Mleka z tradycją i smakiem Światowy Dzień Mleka z tradycją i smakiem 30-05-25 - 1 czerwca to także Światowy Dzień Mleka More detail
Radamer z nagrodą Złoty Paragon 2025! Radamer z nagrodą Złoty Paragon 2025! 30-05-25 - Radamer Serenada – pierwszy polski ser z dziurami – zdobył... More detail
Złoty Paragon 2025 dla SERTOP Złoty Paragon 2025 dla SERTOP 30-05-25 - Pierwsze miejsce dla Złotego Ementalera More detail
OSM Piątnica z tytułem Najczęściej Wybieranej Marki w Polsce – Brand Footprint Award 2025 OSM Piątnica z tytułem Najczęściej Wybieranej Marki w Polsce – Brand Footprint Award 2025 29-05-25 - OSM Piątnica wyróżniona nagrodą Brand Footprint Award! More detail
27 mln dolarów na wsparcie rolników w redukcji emisji gazów cieplarnianych  27 mln dolarów na wsparcie rolników w redukcji emisji gazów cieplarnianych 29-05-25 - Program Farmer Forward to pięcioletnia inwestycja Mars Inc. More detail
OSM Piątnica wprowadza na rynek nowy twaróg w kostce OSM Piątnica wprowadza na rynek nowy twaróg w kostce 22-05-25 - Doskonały smak – na słodko i na słono More detail
Mieszanka Krakowska: Wawel wprowadza nowy smak i kampanię telewizyjną Mieszanka Krakowska: Wawel wprowadza nowy smak i kampanię telewizyjną 21-05-25 - Nowa kampania i przełomowy spot z użyciem AI More detail
Letnia promocja karmelków Wawel – słodkie nagrody dla konsumentów Letnia promocja karmelków Wawel – słodkie nagrody dla konsumentów 13-05-25 - Wawel rozpoczął letnią promocję karmelków Wawel, która... More detail
„Dwa to więcej niż jeden” „Dwa to więcej niż jeden” 12-05-25 - Twix rusza z nową platformą komunikacyjną More detail
Piątnica promuje twarogi. Piątnica promuje twarogi. 12-05-25 - Nowość w kostce i bestsellerowy klinek w kampanii ogólnop More detail
Nestlé w Polsce przedstawia raport wpływu ekonomicznego Nestlé w Polsce przedstawia raport wpływu ekonomicznego 24-04-25 - Nestlé w Polsce, na podstawie analizy PwC, prezentuje dane More detail
Michałki z Wawelu Protein kultowe cukierki z dodatkiem białka Michałki z Wawelu Protein kultowe cukierki z dodatkiem białka 16-04-25 - Wawel od lat z powodzeniem łączy tradycję z innowacyjnoś More detail
Nowe zupy GERBER Junior Nowe zupy GERBER Junior 15-04-25 - Zupy z kwasem tłuszczowym ALA z grupy OMEGA-3 – wartościowe... More detail
Ptaszek Staszek ponownie ćwierka o działaniach ESG Carlsberg Polska Ptaszek Staszek ponownie ćwierka o działaniach ESG Carlsberg Polska 14-04-25 - Carlsberg Polska opublikował 9. już Raport ESG, a razem z nim... More detail
Wesołych Świąt Wielkanocnych! Wesołych Świąt Wielkanocnych! 11-04-25 - Niech radość roztapia się jak dobry ser, codziennie! More detail
Kupiec doceniony za kasze tytułem „Konsumencki Lider Jakości 2025” Kupiec doceniony za kasze tytułem „Konsumencki Lider Jakości 2025” 10-04-25 - Kupiec rusza z nową kampanią promocyjną More detail
Wielkanocne smaki z Piątnicy – święta pełne pyszności! Wielkanocne smaki z Piątnicy – święta pełne pyszności! 10-04-25 - Wielkanoc to idealny czas, by celebrować wyjątkowe smaki w... More detail
Wonder Wash – innowacyjne żele do prania dostępne w Polsce Wonder Wash – innowacyjne żele do prania dostępne w Polsce 06-04-25 - Unilever wdraża największą innowację w historii kategorii... More detail