0,0% alkoholu, 100% smaku

Coraz więcej Polaków sięga po piwa bezalkoholowe z wyboru, nie z konieczności. To efekt zmieniającego się stylu życia, większej troski o zdrowie i chęci pogodzenia przyjemności z odpowiedzialnością. Carlsberg Polska, jako jeden z liderów rynku, pokazuje, że „0,0% alkoholu” idzie w parze z „100% smaku”.

0,0% alkoholu, 100% znaczenia

Rosnąca popularność piw bezalkoholowych jest odbiciem zmian społecznych i transformacji sektora FMCG. Jeszcze dekadę temu traktowane jako niszowa alternatywa – dziś piwa bezalkoholowe znajdują się w centrum konsumenckich przemian. Dane zawarte w opublikowanym właśnie Raporcie ESG Carlsberg Polska za 2024 rok potwierdzają ten kierunek. Segment piw bezalkoholowych nie tylko dynamicznie rośnie, ale zaczyna pełnić funkcję społeczną i edukacyjną - mówi Agata Koppa, dyrektorka ds. ESG w Carlsberg Polska.

ZERO 1

Na rynku piwa, który w Polsce systematycznie się kurczy, jedynie segment AFB (Alcohol-Free Beers) notuje stały wzrost. W 2024 osiągnął wartość 1,7 mld zł, a od stycznie kontynuuje dwucyfrowy wzrost udziałów w kategorii. To jedyny segment piwowarski, który nieprzerwanie rośnie od 2018 r. Jego udział w rynku to już 6,4% pod względem wolumenu oraz 7,5% pod względem wartości.

Konsumpcja jako akt wyboru

Carlsberg Polska od lat aktywnie rozwija kategorię piw bezalkoholowych. Jako pierwsza firma w Polsce wprowadziła KARMI – pierwsze bezalkoholowe piwo. Dziś piwa bez alkoholu to już ponad 23% wolumenu firmy. Wzrost segmentu 0,0% nie jest tylko efektem chwilowej mody, lecz strategii firmy i trwałej zmiany w zachowaniach konsumenckich. Coraz więcej konsumentów – szczególnie z młodszych pokoleń – sięga po piwa bezalkoholowe z przekonania. Wybory te są ściśle związane z wartościami takimi jak: dbałość o zdrowie, świadome prowadzenie auta, a także odpowiedzialność wobec otoczenia społecznego np. będąc w roli rodzica.

Na rynku AFB najchętniej wybierane są smakowe lagery i beermixy 0,0%, na drugim miejscu bezalkoholowe lagery. – Ten zróżnicowany wybór wskazuje, że konsumenci oczekują jakości, autentycznego smaku i różnorodności – szczególnie, gdy wybierają produkty bez procentów. Rozwijamy ofertę nie tylko w odpowiedzi na globalny trend NoLo (No- and Low-alcohol), ale realnie go kształtujemy – mówi Agata Koppa, Carlsberg Polska.

Przemysł piwowarski a odpowiedzialność społeczna

W przypadku Carlsberg Polska rozwój oferty 0,0% jest częścią strategii biznesowej i ESG. Firma deklaruje osiągnięcie pełnej dostępności piw bezalkoholowych w każdym punkcie sprzedaży, w którym oferowane są jej warianty alkoholowe. Tak by konsument zawsze miał wybór. Jednocześnie prowadzi działania edukacyjne m.in. ogólnopolski program „Trzeźwo Myślę” promujący jazdę autem tylko na trzeźwo, który w 2024 roku dotarł do ponad 1,8 mln odbiorców. „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu. Ruszam tylko na trzeźwo” brzmi hasło przewodnie kampanii.

Trend, który stał się standardem

Obserwując rynek FMCG i zachowania konsumenckie widać, że kategoria NoLo ma szansę stać się jednym z głównych motorów transformacji przemysłu napojowego – mniej alkoholu, mniej cukru, mniej kalorii, to oczekiwania konsumentów. – W przyszłości piwowarstwa są produkty bezalkoholowe, o wysokiej jakości, produkowane z poszanowaniem zasobów i planety – mówi Agata Koppa.

Pełen raport ESG Carlsberg Polska 2024 dostępny jest na stronie: https://www.carlsbergpolska.pl/zrownowazony-rozwoj/zrownowazony-rozwoj/raport-2024/.

Wiadomości

Żelki Travelki od marki Fresh&Fruity rozszerzają linię o wariant kwaśny! Żelki Travelki od marki Fresh&Fruity rozszerzają linię o wariant kwaśny! 03-07-25 - Marka Fresh&Fruity ponownie zaskakuje miłośników intensywnych... More detail
Rekordowa edycja „Dziel się Uśmiechem” Rekordowa edycja „Dziel się Uśmiechem” 01-07-25 - Blisko 135 tysięcy dzieci zyskało wiedzę o higienie jamy More detail
Totalna nowość od Kamis! Totalna nowość od Kamis! 26-06-25 - Marka stworzyła uniwersalne posypki we współpracy z Rozko More detail
Finał Nestlé Cup 2025 – rekordy lekkoatletyczne w Krakowie! Finał Nestlé Cup 2025 – rekordy lekkoatletyczne w Krakowie! 26-06-25 - 14 czerwca 2025 roku Kraków stał się areną wielkiego finału... More detail
„Pszczoła z Lublina „Pszczoła z Lublina 18-06-25 - Nowy mural na ścianie leżakowni Spółdzielni Pszczelarskiej... More detail
Zagrodowy sponsorem Festiwalu Polska od Kuchni Zagrodowy sponsorem Festiwalu Polska od Kuchni 18-06-25 - Serdecznie zapraszamy do przyłączenia się do wspólnego ... More detail
0,0% alkoholu, 100% smaku 0,0% alkoholu, 100% smaku 13-06-25 - Carlsberg Polska odpowiada na nową erę wyborów konsumenck More detail
SERTOP - Nowa etykieta. Ta sama niezawodna jakość! SERTOP - Nowa etykieta. Ta sama niezawodna jakość! 05-06-25 - SERTOP wprowadza nowe, trójstronne etykiety dla całej linii... More detail
Piknik Kupiecki Piknik Kupiecki 02-06-25 - Piknik Kupiecki organizowany przez Stowarzyszenie Kupców i ... More detail
Bottlery wkracza na polski rynek Bottlery wkracza na polski rynek 02-06-25 - Nowa sieć sklepów z alkoholem premium już wkrótce w Pols More detail
Światowy Dzień Mleka z tradycją i smakiem Światowy Dzień Mleka z tradycją i smakiem 30-05-25 - 1 czerwca to także Światowy Dzień Mleka More detail
Radamer z nagrodą Złoty Paragon 2025! Radamer z nagrodą Złoty Paragon 2025! 30-05-25 - Radamer Serenada – pierwszy polski ser z dziurami – zdobył... More detail
Złoty Paragon 2025 dla SERTOP Złoty Paragon 2025 dla SERTOP 30-05-25 - Pierwsze miejsce dla Złotego Ementalera More detail
OSM Piątnica z tytułem Najczęściej Wybieranej Marki w Polsce – Brand Footprint Award 2025 OSM Piątnica z tytułem Najczęściej Wybieranej Marki w Polsce – Brand Footprint Award 2025 29-05-25 - OSM Piątnica wyróżniona nagrodą Brand Footprint Award! More detail
27 mln dolarów na wsparcie rolników w redukcji emisji gazów cieplarnianych  27 mln dolarów na wsparcie rolników w redukcji emisji gazów cieplarnianych 29-05-25 - Program Farmer Forward to pięcioletnia inwestycja Mars Inc. More detail
OSM Piątnica wprowadza na rynek nowy twaróg w kostce OSM Piątnica wprowadza na rynek nowy twaróg w kostce 22-05-25 - Doskonały smak – na słodko i na słono More detail
Mieszanka Krakowska: Wawel wprowadza nowy smak i kampanię telewizyjną Mieszanka Krakowska: Wawel wprowadza nowy smak i kampanię telewizyjną 21-05-25 - Nowa kampania i przełomowy spot z użyciem AI More detail
Letnia promocja karmelków Wawel – słodkie nagrody dla konsumentów Letnia promocja karmelków Wawel – słodkie nagrody dla konsumentów 13-05-25 - Wawel rozpoczął letnią promocję karmelków Wawel, która... More detail
„Dwa to więcej niż jeden” „Dwa to więcej niż jeden” 12-05-25 - Twix rusza z nową platformą komunikacyjną More detail
Piątnica promuje twarogi. Piątnica promuje twarogi. 12-05-25 - Nowość w kostce i bestsellerowy klinek w kampanii ogólnop More detail
Nestlé w Polsce przedstawia raport wpływu ekonomicznego Nestlé w Polsce przedstawia raport wpływu ekonomicznego 24-04-25 - Nestlé w Polsce, na podstawie analizy PwC, prezentuje dane More detail
Michałki z Wawelu Protein kultowe cukierki z dodatkiem białka Michałki z Wawelu Protein kultowe cukierki z dodatkiem białka 16-04-25 - Wawel od lat z powodzeniem łączy tradycję z innowacyjnoś More detail
Nowe zupy GERBER Junior Nowe zupy GERBER Junior 15-04-25 - Zupy z kwasem tłuszczowym ALA z grupy OMEGA-3 – wartościowe... More detail
Ptaszek Staszek ponownie ćwierka o działaniach ESG Carlsberg Polska Ptaszek Staszek ponownie ćwierka o działaniach ESG Carlsberg Polska 14-04-25 - Carlsberg Polska opublikował 9. już Raport ESG, a razem z nim... More detail
Wesołych Świąt Wielkanocnych! Wesołych Świąt Wielkanocnych! 11-04-25 - Niech radość roztapia się jak dobry ser, codziennie! More detail
Kupiec doceniony za kasze tytułem „Konsumencki Lider Jakości 2025” Kupiec doceniony za kasze tytułem „Konsumencki Lider Jakości 2025” 10-04-25 - Kupiec rusza z nową kampanią promocyjną More detail
Wielkanocne smaki z Piątnicy – święta pełne pyszności! Wielkanocne smaki z Piątnicy – święta pełne pyszności! 10-04-25 - Wielkanoc to idealny czas, by celebrować wyjątkowe smaki w... More detail
Wonder Wash – innowacyjne żele do prania dostępne w Polsce Wonder Wash – innowacyjne żele do prania dostępne w Polsce 06-04-25 - Unilever wdraża największą innowację w historii kategorii... More detail