W 1935 roku w angielskim Yorku powstał baton, który dziś jest sprzedawany w ponad 85 krajach, w liczbie przekraczającej 5 miliardów sztuk rocznie. Przez lata marka wprowadziła szereg inicjatyw i produktów, a jej hasło „Czas na przerwę, czas na KITKAT” stało się międzynarodowym symbolem chwili relaksu.
Historia KITKAT rozpoczęła się w Wielkiej Brytanii, gdy na rynek trafił baton pod nazwą „Chocolate Crisp”. Dwa lata później, w 1937 roku, narodziło się jego nowe oblicze - KITKAT. W 1958 roku marka wprowadziła hasło, które niewątpliwie zapisało się w historii reklamy: „Czas na przerwę, czas na KITKAT” (ang. „Have a break, have a KITKAT”). Dziś slogan jest synonimem przerwy – zarówno tej krótkiej, spontanicznej, jak i spokojnej, kiedy naprawdę potrzebujemy odetchnąć.

Przez 90 lat marka ewoluowała, zmieniając swój wygląd, wprowadzając nowe produkty i podejmując liczne inicjatywy. Jedną z nich jest program „Income Accelerator”, który ma na celu realizowanie działań na rzecz społeczności zajmujących się uprawą kakao – poprawę jakości ich życia oraz zwiększanie dochodów. W ramach inicjatywy marka pomaga również w dystrybucji 1 miliona sadzonek drzew rocznie na Wybrzeżu Kości Słoniowej, co pozwala wspierać różnorodność na plantacjach kakao.
Dziś KITKAT jest dostępny w ponad 300 wariantach smakowych, są one precyzyjnie dopasowane do produktu oraz lokalnych preferencji konsumentów i obejmują zarówno klasyczne propozycje, jak i bardziej nietypowe wersje - od matchy i sake po wasabi. Na początku 2025 roku marka rozszerzyła portfolio o nowy segment słodyczy i przedstawiła czekoladowe tabliczki KITKAT z unikalnym, marmurkowym wzorem.
– Batony KITKAT od dekad towarzyszą konsumentom, zachęcając do przerwy i odpowiadając na zmieniające się oczekiwania i potrzeby. Przez lata marka dynamicznie się rozwijała, wprowadzając innowacyjne produkty i realizując ważne inicjatywy. 90. jubileusz utwierdza nas w przekonaniu, że jesteśmy na właściwej drodze. Nie zwalniamy tempa i z energią patrzymy w przyszłość – już wkrótce zaprezentujemy nowe propozycje produktowe i projekty, które z pewnością przypadną do gustu fanom marki KITKAT oraz przyciągną uwagę nowych odbiorców – mówi Sylwia Rutkiewicz, Brand Manager KITKAT, Nestlé Polska.

Aktualnie marka prowadzi kampanię reklamową „Złap swoją przerwę”, skierowaną do przedstawicieli Generacji Z. W ramach działań, które obejmują digital i influencer marketing, KITKAT pokazuje, jak naprawdę znaleźć przestrzeń na odpoczynek.
Patrząc na historię i realizacje marki, KITKAT nie zamierza zwalniać. Od lat stawia zarówno na pyszne produkty, jak i wsparcie społeczności zajmujących się uprawą kakao. Konsumenci mogą natomiast liczyć na niezwykłe nowości w portfolio i angażujące inicjatywy, które stwarzają doskonałą okazję do relaksującej przerwy.
O Nestlé
Nestlé jest jedną z wiodących firm sektora spożywczego w Polsce, z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, jest również pracodawcą dla ponad 6 tys. osób zatrudnionych w 8 lokalizacjach. W ciągu ostatnich 30 lat obecności na polskim rynku Nestlé stało się ważnym podmiotem zaangażowanym w rozwój i innowacyjność krajowej gospodarki oraz zaufanym partnerem dla lokalnych społeczności. Firma nieustannie się zmienia, kładąc nacisk na nową ofertę produktową, innowacje i zrównoważony rozwój. Z szacunkiem rozwija znane i lubiane polskie marki, takie jak WINIARY, BOBO FRUT i NAŁĘCZOWIANKA. Polskim konsumentom daje dostęp do uznanych międzynarodowych marek, jak: GERBER, GARDEN GOURMET, NESCAFÉ czy NESPRESSO. W ostatnich latach firma znacząco powiększyła swoje portfolio o suplementy diety, m.in.: VITAL PROTEINS, SOLGAR, co odzwierciedla kierunek jej rozwoju.
Nestlé Polska to firma oparta na wiedzy, troszcząca się o swoich pracowników, którzy mają wpływ i mogą wspólnie zmieniać przyszłość. Swoim pracownikom daje różnorodne możliwości rozwoju kariery w Polsce, jak i zagranicą w ramach jednej organizacji.
Nestlé wyzwala moc jedzenia, by podnosić jakość życia każdego z nas oraz przyszłych pokoleń.
Kontakt:
Biuro Prasowe Nestlé Polska