Mars stawia na odnawialne źródła energii w swoich fabrykach słodyczy w Europie

• Wszystkie dziesięć fabryk Mars Snacking w Europie są obecnie zasilane energią odnawialną.
• Oznacza to, że rocznie około 900 tysięcy ton produktów ulubionych marek, w tym SNICKERS®, TWIX®, M&M’s® i ORBIT®/EXTRA® jest wytwarzanych w regionie z użyciem energii odnawialnej.
• To jeden z przykładów inwestycji o łącznej wartości 1,5 miliarda euro, które Mars realizuje w swojej europejskiej sieci produkcyjnej, aby modernizować zakłady, zwiększać moce produkcyjne oraz przyspieszać działania na rzecz dekarbonizacji łańcucha wartości.

23 września w Brukseli, Mars oficjalnie ogłosił, że wszystkie dziesięć fabryk Mars Snacking w Europie są obecnie w pełni zasilane energią odnawialną.
Udało się to osiągnąć dzięki wieloletnim inwestycjom w europejską sieć produkcyjną, w tym również najnowszym, z ostatnich pięciu lat, o wartości 1,5 miliarda euro. W 2016 roku firma zainwestowała też w swoją pierwszą europejską farmę wiatrową, a w ciągu ostatniej dekady przekształciła wszystkie zakłady produkujące słodycze w Europie na zasilanie energią odnawialną. Oprócz działań mających na celu redukcję i konwersję zużycia energii, Mars zakupił również certyfikaty gwarancji pochodzenia (GO) na pozostałą ilość odnawialnej energii elektrycznej oraz biometanu, odpowiadającą ilości energii elektrycznej i gazu ziemnego wykorzystywanych w bezpośrednich operacjach fabrycznych firmy w zakresie produkcji słodyczy w Europie.

mars 1


10 zakładów Mars Snacking lokalizowanych w Polsce, Czechach, Francji, Niemczech, Holandii i Wielkiej Brytanii, produkuje rocznie 900 tysięcy ton słodyczy kultowych marek. 85% tych produktów trafia do konsumentów w Europie.
W Mars wierzymy, że świat, którego pragniemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzimy dzisiaj biznes. Dlatego mierzymy nasz sukces nie tylko wynikami finansowymi, ale także poprzez pozytywny wpływ, jaki wywieramy na ludzi, planetę i społeczeństwo. Zrównoważony rozwój ma mocne uzasadnienie biznesowe i jest centralnym elementem naszej strategii, a my zobowiązujemy się do dokonywania znaczących zmian, tak aby obecne działania przynosiły trwałe korzyści przyszłym pokoleniom – skomentował Marc Carena, Regionalny Prezydent Mars Wrigley.
Ogłoszenie dotyczące zasilania europejskich fabryk Mars Wrigley zieloną energią jest ważnym krokiem na globalnej drodze firmy do osiągnięcia neutralności emisyjnej netto do 2050 roku. To również przykład inwestycji, które Mars realizuje w swojej europejskiej sieci produkcyjnej, aby wspierać innowacje, wzrost gospodarczy, odporność oraz nowoczesną, energooszczędną infrastrukturę. W ciągu ostatnich pięciu lat firma przeznaczyła na ten cel 1,5 miliarda euro i planuje zainwestować kolejny 1 miliard euro do końca 2026 roku.

O firmie Mars
Firma Mars, Incorporated kieruje się przekonaniem, że świat, którego pragniemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzimy nasz biznes dzisiaj. Jako globalna, rodzinna firma Mars przekształca się, wprowadza innowacje i ewoluuje, aby mieć pozytywny wpływ na świat.
W naszym zróżnicowanym i rozwijającym się portfolio wysokiej jakości przekąsek, żywności oraz produktów i usług dla zwierząt, zatrudniamy ponad 150 000 oddanych Współpracowników. Z ponad 47 miliardami dolarów rocznej sprzedaży, produkujemy jedne z najbardziej lubianych marek na świecie, w tym Ben's Original™, CESAR®, Cocoavia®, DOVE®, EXTRA®, KIND®, M&M's®, SNICKERS®, PEDIGREE®, ROYAL CANIN® i WHISKAS®. Tworzymy lepszy świat dla zwierząt domowych poprzez naszą globalną sieć szpitali dla zwierząt i usług diagnostycznych - w tym AniCura, BANFIELD™, BLUEPEARL™, Linnaeus i VCA™ - wykorzystując najnowocześniejszą technologię do opracowania przełomowych programów w zakresie genetycznych badań przesiewowych i testów DNA.
W Polsce Mars działa i inwestuje od 1992 roku. Obecnie biznes Marsa w naszym kraju obejmuje segment Mars Wrigley (wyroby czekoladowe, gumy do żucia, miętusy i cukierki owocowe, przekąski, lody), Petcare (jedzenie dla zwierząt) oraz Mars Global Services (centra usług wspólnych, które dostarczają usług HR, zakupowych i finansowych spółkom Mars w wielu krajach). Częścią biznesu Marsa jest także Royal Canin. We wszystkich fabrykach i biurach w Polsce Mars zatrudnia ponad 3 tysiące osób, których nazywa Współpracownikami. Podkreśla się w ten sposób wkład każdego z nich w rozwój firmy i odpowiedzialność za budowanie przyszłości Marsa.

Więcej informacji na temat firmy Mars można uzyskać, odwiedzając stronę internetową www.mars.com. Śledź nas na Facebooku, Twitterze, Instagramie, LinkedIn i YouTube.

Wiadomości

Nowy orzechowy smak w linii słodyczy CocoACH! Nowy orzechowy smak w linii słodyczy CocoACH! 27-10-25 - Wawel rozwija markę CocoACH! wprowadzając do linii nowy pyszny... More detail
GERBER otwiera drzwi swojej kuchni w Rzeszowie w ramach kampanii „Ugotowane z troską” GERBER otwiera drzwi swojej kuchni w Rzeszowie w ramach kampanii „Ugotowane z troską” 23-10-25 - GERBER w nowej kampanii pod hasłem „Ugotowane z troską”... More detail
Dzień Kundelka – podaruj dom, zyskaj miłość Dzień Kundelka – podaruj dom, zyskaj miłość 23-10-25 - 25 października obchodzimy Dzień Kundelka – wyjątkowe święto... More detail
Kaufland wprowadza do sprzedaży pierwsze produkty z oznakowaniem systemu kaucyjnego Kaufland wprowadza do sprzedaży pierwsze produkty z oznakowaniem systemu kaucyjnego 22-10-25 - Kaufland rozpoczął sprzedaż pierwszych produktów oznaczonych... More detail
Piątnica z kampanią reklamową jogurtów z owocami. Piątnica z kampanią reklamową jogurtów z owocami. 15-10-25 - Rodzinny spot TV i jogurty w najlepszym, apetycznym wydaniu More detail
LION z nową kampanią „Zrób to z pazurem” LION z nową kampanią „Zrób to z pazurem” 09-10-25 - Ruszyła ogólnopolska kampania LION łącząca influencerów,... More detail
Nestlé Polska z tytułem Pracodawcy Roku 2025 Związku Przedsiębiorców i Pracodawców Nestlé Polska z tytułem Pracodawcy Roku 2025 Związku Przedsiębiorców i Pracodawców 08-10-25 - Wyróżnienie przyznano za konsekwentne budowanie stabilnego... More detail
Unilever pokazuje, jak trendy i kultura napędzają nowy marketing Unilever pokazuje, jak trendy i kultura napędzają nowy marketing 02-10-25 - Unilever przenosi marketing marek Home Care na wyższy pozio More detail
Start nowej kampanii z Mili0nerką Start nowej kampanii z Mili0nerką 02-10-25 - Feliciana – pizza, która tworzy włoski klimat! More detail
LoveBrands Group i marka KUPIEC chrupią razem, naturalnie! LoveBrands Group i marka KUPIEC chrupią razem, naturalnie! 25-09-25 - Nowa kampania marketingowa promuje rosnącą kategorię, jaką... More detail
Mars stawia na odnawialne źródła energii w swoich fabrykach słodyczy w Europie Mars stawia na odnawialne źródła energii w swoich fabrykach słodyczy w Europie 24-09-25 - 23 września w Brukseli, Mars oficjalnie ogłosił, że wszystkie... More detail
Spraw, by chwila była Bueno Spraw, by chwila była Bueno 22-09-25 - 15 września wystartowała loteria KINDER Bueno More detail
Suempol z nową strategią i identyfikacją wizualną. Suempol z nową strategią i identyfikacją wizualną. 22-09-25 - Kampania "Odkryj ryby na nowo" startuje na polskim rynk More detail
Ponad 40 Serenadowych kącików zabaw w szpitalach w Polsce Ponad 40 Serenadowych kącików zabaw w szpitalach w Polsce 19-09-25 - Ogólnopolska akcji „Serenada dla dzieci” dobiegła koń More detail
Siemowit i Radzimir z Srebrną Perłą Rynku FMCG 2025 Siemowit i Radzimir z Srebrną Perłą Rynku FMCG 2025 19-09-25 - Nagrodzona linia serów żółtych SERDECZNY More detail
Marka Orbit® towarzyszy uczniom w powrocie do szkoły Marka Orbit® towarzyszy uczniom w powrocie do szkoły 17-09-25 - Marka Orbit® przygotowała specjalną akcję dla nastolatk More detail
„Podziel się SERdecznością” „Podziel się SERdecznością” 16-09-25 - Nowa kampania marki Serenada More detail
Nawet 4,3 miliona czekoladowych produktów dziennie Nawet 4,3 miliona czekoladowych produktów dziennie 15-09-25 - Fabryka Mars w Janaszówku świętuje 30 lat działalności More detail
90 lat kultowej przerwy 90 lat kultowej przerwy 11-09-25 - Marka KITKAT świętuje okrągły jubileusz More detail
HALO HALO SERTOP w RADIU! HALO HALO SERTOP w RADIU! 09-09-25 - Sertop rozpoczyna cykl audycji radiowych! More detail
Belgijska firma Van Biesen & Pieters dołącza do rodziny Suempol Belgijska firma Van Biesen & Pieters dołącza do rodziny Suempol 05-09-25 - Rok 2025 przyniósł kolejny ambitny krok w rozwoju firmy Su More detail
28 sierpnia – Dzień Polskiej Żywności 28 sierpnia – Dzień Polskiej Żywności 27-08-25 - Dzień kuchni polskiej przypomina nam, że kulinarne dziedzictwo... More detail
Startuje loteria Kinder Chocolate Dziecięce Talenty 2025 Startuje loteria Kinder Chocolate Dziecięce Talenty 2025 26-08-25 - Akcja inspiruje rodziców i dzieci do wspólnego odkrywania pasji... More detail
KINDER Kinderini KINDER Kinderini 25-08-25 - Poznaj nowość od KINDER More detail
Nowość w ofercie Piątnicy – pyszne jogurty z owocami! Nowość w ofercie Piątnicy – pyszne jogurty z owocami! 25-08-25 - Piątnica wprowadza na rynek długo wyczekiwaną nowość More detail
Nowa linia produktów SERTOP Nowa linia produktów SERTOP 20-08-25 - Sery topione w kubkach to odpowiedź na potrzeby współczesnych... More detail
Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny 12-08-25 - W najnowszym spocie główną rolę gra José Mourinho More detail